مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فردی که 40 سال اراضی کارخانه سیمان ری را اجاره داد

کارخانه سیمان ری سرانجام پس از ۲ سال پیگیری و تلاش، در اختیار سازمان نوسازی شهرداری تهران برای ایجاد موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری،به نقل از پایگاه خبری شهر، مدیر کل حقوقی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت کارخانه «سیمان ری» که قرار بود به شهرداری تهران وگذار شود، گفت: نخستین مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۸، موضوع واگذاری کارخانه تاریخی سیمان ری به عنوان نخستین کارخانه سیمان به شهرداری تهران برای مرمت و بازسازی و تبدیل آن به موزه صنعت سیمان و مجموعه گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای مدت ۳۰ سال بود.

به گفته سیدامیرحسین شمس، در حالی که فردی با تصرف غیرقانونی نزدیک به ۴۰ سال بر اراضی دولتی اقدام به اجاره، فروش مال غیر و بهره‌برداری به غیر حق کرده و از تحویل آن امتناع می‌کرد، شهرداری تهران هم با خلع ید بدوی اقدام به تصرف این اراضی کرد.

او گفت: از تاریخ مصوبه هیأت وزیران و با تاکید و حمایت‌های مستمر شهردار تهران، با پیگیری‌های حقوقی و قضایی اداره کل حقوقی از طریق مراجع اداری و قضایی و با تلاش بی‌وقفه ۲ ساله ضمن خلع ید متصرفان غیرقانونی نسبت به در اختیار گرفتن محل کارخانه سیمان ری به عنوان میراث ملی اقدام و این محل در اجرای اهداف عالیه و مصوبات هیأت وزیران برای احداث نخستین موزه صنعت سیمان در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران، این مهم را نتیجه یک کار هماهنگ بین شهرداری منطقه ۲۰، حراست کل، یگان حفاظت شهرداری تهران، سازمان نوسازی شهر تهران با محوریت و مدیریت اداره کل حقوقی دانست و تصریح کرد: همین پیگیری‌ها سبب شد موضوع در شورای تامین شهرستان ری مطرح و در نهایت با حمایت و دستور دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری محقق تعیین تکلیف شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.