مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در سال جدید، تشکیل شد

نود و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی موضوع ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت تحکیم بنیان خانواده و بررسی نتایج آسیب شناسی معضلات اجتماعی، 29 فروردین ماه در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی در سخنانی ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، بر کسب فیوضات این ماه تاکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان بر تمامی ماه ها شرافت و برتری دارد و طبق فرمایشات معصومین (ع) ثواب اعمال انسان در ماه مبارک رمضان چندین برابر بوده و خداوند این امتیازات را فقط در این ماه بر بندگانش ارزانی داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خدمت به مردم دانست و گره گشایی در کار خلق را در زمره اعمالی دانست که حسنه آن بسیار زیاد و آثار آن در جامعه جاری و ساری خواهد بود.

«حسین توکلی کجانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان ری توسط شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: ممکن است که برنامه ریزی یکپارچه برای تمامی بخش های شهرستان، ضرورت نداشته باشد و هر بخش شهرستان به صورت برنامه محور و بر اساس نیاز خود، اقدامات اجرایی و پژوهشی را انجام دهد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نامگذاری سال افزود: در سال گذشته توفیقات خوبی در حوزه تولید و اشتغال داشتیم و امسال نیز نقشه راه شهرستان بر محور شعار سال خواهد بود و ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای نیز باید در خدمت تولید قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: در رقابت های انتخاباتی رعایت احترام تمامی سلایق و طیف های سیاسی باید صورت گیرید و از تخریب شخصیت ها توسط رسانه ها و اشخاص دیگر نیز پرهیز شود تا شاهد حضور پر شور مردم برای انتخاب سرنوشت خود در پای صندوق های رای باشیم.

وی در خصوص تعیین و تصویب روز «ری» تاکید کرد: برای انتخاب این روز و ثبت آن در تقویم رسمی کشور، آرای صاحبنظران، استخراج و ویژگی های بارز شهرستان ری از جمله وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و سابقه تاریخی آن لحاظ شود.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در ابتدای نشست، ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی را از جمله مصوبات شواری فرهنگ عمومی ذکر کرد و افزود: تاکنون 9 جلسه رسمی و چندین جلسه کارشناسی برگزار شده و برنامه های خوبی توسط کارگروه های زیر مجموعه شورا در سال گذشته برگزار و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه