مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملکرد سازمان بهشت زهرا (س) تهران در بحران کرونا افتخارآمیز است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات ۱۴ ماه گذشته سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران در امور کفن و دفن اموات کرونایی، گفت: عملکرد این سازمان در بحران کرونا افتخار آمیز است.

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین تجلیل از کارکنان سالن های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) تهران که در محل غسالخانه بهشت زهرا برگزار شد، افزود: برای هر بیننده و شنونده ای مایه افتخار است که در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام آیین های دینی و احترام به متوفی و خانواده آنان، خدمات به مردم در زمان شیوع بیماری کرونا انجام شده است.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در زمینه اقدامات انجام شده در طول شیوع بیماری کرونا توسط کارکنان این سازمان گفت: پس از دریافت این گزارش ها به این جمع بندی رسیدم که قدردانی در طی یک یادداشت از کارکنان این سازمان کافی نیست و باید در خدمت این زحمتکشان حاضر شده و مراتب قدردانی هیات دولت جمهوری اسلامی را خدمت این عزیزان و زحمتکشان اعلام کنم.

جهانگیری با بیان اینکه زمانی که یکی از هموطنان فوت می کند و با وجود اینکه نزدیکترین افراد متوفی تحت تأثیر هستند اما برای تدفین جرأت نزدیک شدن به جنازه عزیز از دست رفته خود را ندارند، ادامه داد: اما در چنین شرایط سختی گروهی اعلام آمادگی کردند و با تمام وجود در صحنه حضور یافتند.

وی ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا دفن فوت شدگان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و آیین های غسل و تدفین با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید انجام شد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود چنین شرایط سخت کاری اما یک نفر نیز از کارکنان بهشت زهرا و سالن های تطهیر جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست نداد و با اقدامات انجام شده مبتلایان نیز در آغوش خانواده های خود بازگشتند.

جهانگیری افزود: در زمان اوج و پیک کرونا در کشور ادارات دولتی تعطیل شده و یا با حضور یک سوم کارکنان خود دورکاری می کنند اما کارکنان بهشت زهرا در سه شیفت کاری به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به طولانی شدن و استمرار بحران کرونا در کشور ادامه داد: مجموعه کارکنان بهشت زهرا در طول این دوران با تمام وجود برای خدمت رسانی به خانواده های درگذشتگان در صحنه حاضر شدند.

جهانگیری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه بهشت زهرا به دلیل دفن شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافعین سلامت و شهدای آتش نشان برای همه ایرانیان خاطره انگیز است افزود: همه ایرانیان برای الهام گرفتن از روح و راه شهدا به این مکان معنوی سر می زنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سازمان بهشت زهرا(س) در صدر رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است گفت: مدیریت شهری تهران و همچنین این سازمان توانست با برنامه ریزی خوب با بحران کرونا به خوبی مقابله کند تا جایی که کارکنان سالن های تطهیر ۹ بار غربالگری شده اند و هیچ یک از این کارکنان با توجه به در معرض خطر و آسیب بودن از بیماری کرونا جان خود را از دست نداده اند.

جهانگیری افزود: خدمات سازمان مدیریت بهشت زهرا در زمان شیوع بیماری کرونا برگ افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معاون اول رییس جمهوری عصر امروز(سه شنبه) با حضور در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) نسبت به مقام شامخ شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای آتش نشانی ادای احترام کرد.

جهانگیری در این مراسم علاوه بر نثار گل، بر مزار این شهدای والامقام وطن، فاتحه قرایت کرد.

استاندار و شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران، جهانگیری را در این مراسم همراهی کردند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.