مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جزییات سرقت از لوله بنزین پالایشگاه تهران/ دو برادر در تونل جان باختند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، جزئیات پرونده سرقت بنزین از پالایشگاه تهران و جان باختن دو برادر در این حادثه را تشریح کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به تشریح جزییات پرونده سرقت بنزین با حفر تونل از پالایشگاه تهران و جانباختن دو نفر اشاره و اظهار داشت: شب گذشته حوالی ساعت 9:30 شب، نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و اعلام می کند که دو نفر در مسیر یک چاه رفته‌ و دیگر بیرون نیامده‌اند.

وی گفت:بعد از تماس،  بلافاصله نیروهای پلیس به محل مراجعه کرده و به آتش‌نشانی و نیروهای امدادی نیز اطلاع می دهند؛ بعد از حضور کارشناسان مربوطه و بررسی محیط، ماموران آتش‌نشانی اعلام می‌کنند که انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نایین می‌خورد و این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با توجه به اینکه انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده  و گاز بنزین در چاه جمع شده و امکان دسترسی به این افراد میسر نبود اما آنچه که مشخص شد این موضوع بود که هر دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: تلاش از شب دوشنبه 23 فروردین تا غروب روز سه‌شنبه حوالی ساعت 6:30 ادامه داشت و با هماهنگی انجام شده برای قطع خط لوله بنزین، بالاخره آتش‌نشانی و امداد و نجات موفق ‌شدند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند.

سرهنگ موقوفه ای اعلام کرد: این افراد 17 متر به طور عمودی و 50 متر به صورت افقی چاه کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند؛ در واقع این دو نفر 98 درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند اما به محض این که لوله را باز می‌کنند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نتوانستند کار سرقت را به اتمام برسانند.

وی گفت: طی بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده بود و زمین متعلق به دو برادر 25 و 35 ساله بوده است. آنها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به منظور سرقت خریداری کرده و بعد از نصب چهاردیواری دور زمین، تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا برده و از شهریور 99 کار حفاری را آغاز کرده بودند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا این افراد همدستی داشته اند یا نه، اعلام کرد: آنها یک همدست نیز داشتند که با کمک او حفاری را انجام می‌دادند؛ همچنین تجهیزات حفاری را با کمک دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده‌ بودند.

وی با بیان اینکه آنها حدود هفت ماه کار حفاری انجام دادند تا به لوله بنزین برسند، تصریح کرد: طی تحقیقات پلیس همدست آنها نیز دستگیر شد از همه مهم‌تر نگهبانی که داخل اتاقک در زمین مذکور حضور داشت نیز از همه موضوعات باخبر بوده و وی هم دستگیر شده است.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه در حال حاضر دو نفر( نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند خاطرنشان کرد: در این پرونده متاسفانه دو نفر جانباختند، دو نفر دستگیر شده و تجهیزات حفاری و دو خودرو نیز ضبط شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.