مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیگیری مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در نشست تخصصی با حضور معاون اجرایی رییس مجلس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از برگزاری نشست تخصصی با حضور معاون اجرایی ریاست مجلس شورای اسلامی، معاون دیوان محاسبات کشور و فرماندهان ناحیه سپاه روح الله استان تهران برای عارضه یابی و پیگیری مشکلات صنعتگران در شهرک صنعتی شمس آباد خبر داد.

صابر پرنیان با اعلام این خبر، افزود: این نشست با حضور میرحسینی «معاون اجرایی ریاست مجلس شورای اسلامی»، بهمنی «معاون دیوان محاسبات کشور»، فرماندهان ناحیه سپاه روح الله استان تهران و جمعی از صنعتگران و مسئولان شهرستان ری در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار گردید.

وی در این خصوص ادامه داد: دراین جلسه که به منظور عارضه یابی و پیگیری مشکلات صنعتگران برابر منویات مقام معظم رهبری برگزار شد، مسایل و مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد مورد بررسی قرارگرفت.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران یادآور شد: این جلسه در پی بازدید سرزده دکتر قالیباف «رییس مجلس شورای اسلامی» در سال گذشته از شهرک صنعتی شمس آباد صورت گرفت و مقرر شد که کمیته ای برای پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی در استان تهران شامل معاون نظارت و بازرسی مجلس و دیوان محاسبات تشکیل گردد.

پرنیان ادامه داد: این جلسه به دعوت ناحیه سپاه حضرت روح ا… باقر شهر برای اراء گزارش کمیته جهت بررسی مشکلات واحدهای تولید شهرک صنعتی شمس آباد تشکیل شده است.

دیوان محاسبات بازوی مجلس در نظارتهاست

وی دیوان محاسبات را بازوی مجلس در نظارت توصیف کرد و گفت: 8 سال از تصویب قانون ارزش افزوده در مجلس می گذرد، صنعگران ۹ درصد پرداخت می‌کنند و ۳ درصد نیز سهم شهرداری ها است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران ادامه داد: اما شهرداریها هیچ خدماتی در شهرکهای صنعتی ندارند، باید یک درصد جهت بهسازی همان شهرک استفاده شود ولی دولت زیر بار نرفته است که و مجلس باید جهت اصلاح این قانون اقدام نماید.

نقدینگی سرگردان باید به سمت تولید بیاید

معاون دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه طی سخنانی افزود: قاچاق کالا، فرار از مبادی قانونی، بی ثباتی نرخ ها و قیمت‌ها و عدم بازسازی ماشین آلات صنعتی قدیمی از مشکلات صنعت است.

بهمنی با تأکید بر اینکه تخصیص ارز باید برای مواد اولیه و بازسازی ماشین آلات قدیمی در صنعت باشد تا باعث ایجاد انگیزه شود، اضافه کرد: اقتصاد باید خصوصی شود، دولت نقش نظارتی داشته باشد و امورات به بخش خصوصی واگذار گردد.

وی با تأکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام، تصرح کرد: نقدینگی سرگردان باید به سمت تولید بیاید تا ارزش افزوده برای صنعت به وجود آید.

در پایان حاضرین در این جلسه از واحد صنعتی شرکت فرآورده‌های لبنی پگاه و ایرالکو مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید بعمل آوردند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه