مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حفر تونل غیرمجاز در ری/ دو نفر دستگیر شدند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: دو حفار تونل غیرمجاز در منزل مسکونی واقع در بخش خاوران شهرستان ری دستگیر شدند.

نوروز تقی‌پور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: یک مورد حفاری غیرمجاز در روستای چهل قز از توابع بخش خاوران در شهرستان ری را از حدود دو ماه پیش رصد می‌کردیم که در این مدت با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی مدارکی به دست آوردیم.

وی گفت: امروز با دستور رئیس حوزه قضایی بخش خاوران و حکم ورود به منزل، به محل مورد نظر رفته و با همکاری کلانتری قیامدشت، دو نفر که یکی صاحب منزل و دیگری مجری کار بود، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی ری با بیان اینکه چند نفر کارگر اتباع افغانی نیز مشغول به حفاری بودند که متواری شده‌اند، افزود: در بازرسی امروز اشیایی که از این حفاری کشف شده باشد پیدا نشد لذا پس از مراحل قانونی و بازجویی از متهمان مشخص می‌شود که طراح این کار چه کسی بوده، با چه هدفی حفاری انجام شده و آیا تاکنون اشیایی خارج شده است یا نه.

تقی‌پور ادامه داد: در این منزل مقداری ادوات شامل بیل، کلنگ، دستگاه بالابر، چراغ برق و سیم کشی و سایر وسایل حفاری کشف شد و مشخص است که متهمان در حال حفاری در داخل حیاط منزل بودند.

وی اضافه کرد: تونل حفر شده بسیار عریض و طویل بود که ابتدا حدود ۱۲ متر در عمق زمین کنده شده و سپس در چند مرحله دیگر به طور پلکانی در عمق زمین حفر شده است و به نظر می‌رسد حفاری به سمت مقصد مشخصی ادامه داشته است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: از متهمان اعلام شکایت کرده‌ایم و پرونده قضایی تشکیل داده شده است و پیگیر موضوع هستیم تا جزئیات آن مشخص شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.