مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سال گذشته۲۲۶ واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در شهرستان ری جمع‌آوری شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری، گفت: ۲۲۶ واحد غیرمجاز تفکیک پسماند و کوره ذغال‌گیری غیرمجاز طی سال ۹۹ در شهرستان ری جمع‌آوری شد.

زهره عبادتی اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۲۵۳ مورد پایش زیست محیطی از خروجی دودکش ها صنایع بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس، فاضلاب صنایع مختلف، آب رودخانه ها و تصفیه خانه های شهرستان ری در سال گذشته صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در جهت جمع آوری واحدهای غیرمجاز بازیافت پلاستیک، ریخته گری ها و دامفروشی های غیرمجاز انجام شد، افزود: ۵۴۰ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شد که طی آن ۶۲۴ پرونده حقوقی تشکیل و ۵۶ واحد غیرمجاز نیز پلمب شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۵ مورد واحدهای بازیافت پلاستیک و تفکیک پسماند، ۲۰ مورد مراکز غیر مجاز عرضه دام و یک مورد ریخته گری جمع آوری شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۰ مورد ریخته گری، ۱۶ مورد مجتمع بازیافت و ۲۰ مورد مراکز بازیافت تعطیل شد.

عبادتی گفت: شهرستان ری به دلیل استقرار مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک و حمل روزانه هفت تا هشت هزار تن زباله کلان شهر تهران به این محل همواره یکی از کانون های اصلی تجمع واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند و ذوب پلاستیک است که اداره محیط زیست در حد توان خود با این واحدها برخورد می کند.

این مسئول با اشاره به جاری بودن ۲ رودخانه سرخه حصار و نهر فیروز آباد در شهرستان ری خاطرنشان کرد: این رودخانه های روزانه هزاران متر معکب آب آلوده شده در کلان شهر تهران را به شهرستان ری می آورند که پایش کیفیت آب و جلوگیری از استفاده در بخش کشاورزی یکی از اصلی ترین کارهای اداره محیط زیست شهرستان ری است که انجام می شود.

عبادتی ادامه داد: رودخانه های کرج، کن و شور نیز در شهرستان ری جاری هستند که کارشناسان محیط زیست همواره آب این رودخانه ها را نیز از لحاظ آلودگی های میکروبی و پساب های صنعتی مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص آلودگی آب، خاک و هوا توسط صنایع مختلف در وهله اول اخطاریه صادر می کند و در ادامه در صورت عدم رفع مشکل به دستگاه قضایی معرفی و در نهایت واحد مختلف پملب می شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه