مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رهایی یک محکوم از چوبه دار در زندان شهرری با تلاش شورای حل اختلاف

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران گفت: با تلاش‌های بسیار قاضی و اعضاء شعبه شماره ۳۰۴۷ مجتمع شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهر ری و اخذ رضایت از اولیاء دم قاتلی پس از ۱۰ سال از قصاص نفس رهایی یافت.

قربانیان سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران (ویژه زندان) اظهار کرد: زنی که به جرم مشارکت در قتل عمدی همسر خود از سال ۱۳۹۰ به مدت قریب به ۱۰ سال در حبس به سر می‌برد و حکم قصاص او صادر شده بود، از زندان آزاد شد.

وی افزود: از آن زمان تا به امروز و پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه که مددجو در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۷ به موجب حکم صادره از شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم گردیده و این حکم در شعبه ۶ دیوان عالی کشور ابرام می گردد. اعضای شورای حل اختلاف با استعانت از خداوند قادر متعال و تلاش‌های بسیار و انجام نشست‌های متعدد با اولیاء دم در جهت گذشت از قصاص و مصالحه اقدام نمودند که در نتیجه با اخذ رضایت از اولیاء دم و گذشت ایشان از حقوق شرعی و قانونی خود، مددجو پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی یافت.

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران خاطرنشان کرد: مصالحه و گذشت در این پرونده که در تلاش برای اخذ رضایت احد از اولیاء دم فوت نموده و حق قصاص به ورثه وی به ارث رسیده و تعداد اولیاء دم به یکباره افزایش می‌یابد و علی رغم گذشت تعدادی از اولیاء دم ۳ نفر از ایشان خواهان اجرای حکم قصاص می‌گردند و در نتیجه در تیرماه سال ۱۳۹۷ پرونده از سوی دادسرای ناحیه ۲۷ برای استیذان به دادستانی ارسال می‌گردد.

قربانیان گفت: پرونده پیچیدگی‌های زیادی داشت که اعضای شورای حل اختلاف با تلاش و پیگیری‌های مداوم رضایت اولیاء دم را اخذ نمودند که نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه