مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشکل آب شهرک صنعتی شمس‌آباد برطرف می‌شود

فرماندار شهرستان ری گفت: طرح انتقال آب از کانال محمدیه با همکاری آستان و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در حال اجرا است که به زودی در این زمینه نیز مشکلات این شهرک حل خواهد شد.

حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار تهران افزود: بخش صنعت شهرستان ری به ویژه شهرک صنعتی شمس آباد نیاز شدیدی به آب صنعتی دارد.

شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده قدیم قم – تهران قرار گرفته است، این شهرک هم اکنون با استقرار یکهزار و ۹۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در خود زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۵۸۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و خدمات مطلوبی که در آن به بخش صنعت ارایه می شود اولین نقطه برای سرمایه‌گذارن و تولیدکنندگان بخش خصوصی در استان تهران است.

این مسئول با اشاره به اقدامات موثر زیربنایی و زیرساختی در زمینه های مختلف، خاطرنشان کرد: سیمای عمومی شهری و روستایی این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صنعت، آب آشامیدنی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جاده‌های شهری و روستایی با تخصیص اعتبارات مختلف از جمله ارزش افزوده از سوی دولت تدبیر و امید متحول شده ‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون لوله های انتقال آب ۲۰۰ اینچی به طول یکهزار و ۸۰۰ متر و لوله های طرح غدیر به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر برای انتقال آب از خیابان شهید رجایی به بخش کهریزک خریداری شده است، افزود: این طرح بزرگ آبرسانی طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: آب آشامیدنی شهرها و روستاهای بخش کهریزک تاکنون از محل منابع زیرزمینی تامین می شد که با انجام این طرح علاوه بر افزایش کیفیت آب شرب زمینه تقویت سفره های زیرزمینی این بخش نیز مهیا می شود.

توکلی در ادامه با اشاره به اینکه میزان تعهد ایجاد اشتغال شهرستان ری در سال گذشته ۶ هزار و ۶۸۸ نفر معین شده بود، گفت: خوشبختانه اشتغال ایجاد شده در ری براساس آمار سامانه رصد ۱۵ هزار و ۲۱۶ نفر یعنی تحقق ۲۲۸ درصدی است.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات عمرانی ساخت ۶۹۵ تخت بیمارستانی در شهرستان ری اجرا می شود، اعلام کرد: عملیات عمرانی ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت ۳۲۰ تخت خواب و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان پس از ۱۲ سال به پایان رسید.

معاون استاندار با اشاره به اینکه تجهیز ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در حال پایان است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای ۱۰ اتاق عمل به روز است که می تواند بخش عمده ای از نیاز مردم جنوب تهران را تامین کند.

توکلی با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر با ظرفیت ۳۲۵ تخت در ۹ طبقه که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری بود در حال اجرا است، افزود: ۲ کلینیک تخصصی برای بیمارستان های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی نیز تعریف شده است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه شهرستان ری به اقدامات صورت گرفته در حوزه جاده های شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش عمده جاده های روستایی که روزگاری ۵۰۰ نفر جمعیت داشته اند ولی امروز جمعیت آن به ۱۱ هزار نفر رسیده و در کنار مرکز شهرستان قرار دارد به روز رسانی شده و این اقدامات همچنان در سایر جاده های ادامه خواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات کلرزنی و تصفه آب روستایی شهرستان ری هزینه شده است، افزود: بخش عمده مشکلات آب شرب روستاهای بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو و خاوران طی سالهای اخیر برطرف و توافقات لازم در خصوص انتقال آب سدهای ماملو و کرج به بخش حسن آباد فشافویه نیز انجام شده است که به زودی کام مردم حسن آباد نیز به آب گوارا و با کیفیت شیرین خواهد شد.

دیدار صمیمی فرماندار، بخشداران و شهرداران شهرستان ری با انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در استانداری برگزار شد و حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در این دیدار گزارشی از خدمات و اقدامات صورت گرفته طی سال ۱۳۹۹ ارائه داد.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه