مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برپایی نمایشگاه گردشگری در مرکز ری شناسی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، مرکز ری شناسی این منطقه را پایگاه فرهنگی برشمرد و از برپایی نمایشگاه گردشگری با همکاری اداره میراث فرهنگی در این مرکز همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شهرداری منطقه۲۰ تهران؛ حجت الاسلام متین معبودی اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری در نوروز امسال از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر در مرکز ری شناسی برقرار و علاقه مندان می توانند به این محل مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کنند.
وی به برگزاری برنامه های متنوع همچنین توزیع کتابچه معرفی آثار تاریخی، نقشه گردشگری، بروشور در مرکز ری شناسی نیز اشاره و یادآوری کرد: وجود مرکز ری شناسی و فعالیت های آن در شناساندن هویت تاریخی و مذهبی شهرری بسیار موثر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مرکز در طول سال مشغول ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی است که در ایام مناسبتی همچون تعطیلات نوروز با ویژه برنامه های متنوع تری پذیرای علاقه مندان است.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد)،  امامزادگان مجاور،  مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

مرکز ری شناسی شهرداری منطقه ۲۰ تهران در میدان شهید مدرس، ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده است

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه