مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پنجشنبه آخر سال و رعایت شهروندان در زیارت اهل قبور

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی در پنجشنبه آخرسال بهشت زهرا (س)، گفت: مردم با حضور حداقلی در این مکان مقدس همکاری خوبی با ستاد ملی کرونا داشته‌اند.

سعید خال امروز پنجشنبه ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا پنجشنبه آخر سال متفاوتی نسبت به ادوار گذشته داشته ایم که نشان از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم دارد.
وی با بیان اینکه براساس گزارش های ستاد ملی کرونا شرایط کلان شهر تهران بسیار شکننده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان تهرانی فردا و پس فردا نیز به توصیه های مسئولان گوش فرا دهند و از حضور در بهشت زهرا(س) مانند امروز خودداری کنند.
خال اضافه کرد: براساس دوربین های مرکز کنترل ترافیک سازمان بهشت زهرا(س) و ترافیک روان مبادی ورودی و خروجی این مکان مقدس از ساعت پنج صبح، مردم با حداقل تعداد سنت حسنه و اسلامی زیارت قبور در پنجشنبه آخر سال را بجا آورده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور فیزیکی توسط والدین شهدا در پنجشنبه آخر سال رقم خورده است، افزود: سازمان بهشت زهرا(س) در جهت قدردانی از شهدا و والدینشان ۱۲ هکتار از گلزار شهدا را گلکاری و لاله کاری کرده است.
خال در پایان با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا(س) سال سخت و طاقت فرسایی را سپری کرده است، اظهار امیدواری کرد؛ مردم با رعایت نکات بهداشتی و زیارت از راه دور قبور دستمزد ۱۳ ماه تلاش و جهاد پنهان کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) را به خوبی بدهند.
به گزارش ایرنا، اغلب ایرانیان براساس یک سنت دیرینه پنجشنبه آخرسال جهت غبارروبی و قرائت فاتحه برای درگذشتگان خود بر سر مزارشان می روند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم برگزار نمی شود.
بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسما در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.
بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.
بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه