مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

در آستانه سال نو سیمای ری بهاری می شود

شهردار منطقه ۲۰ اعلام کرد: در آستانه سال جدید با اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰، سیمای شهر در این منطقه بهاری می‌شود.

فرهاد افشار روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در روزهای پایانی سال و با هدف آماده سازی محلات برای نوروز، بهبود کیفیت نگهداشت شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان؛ مجموعه فعالیت های مدیریت شهری این منطقه اجرا م می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا طرح استقبال از بهار، از سوی حوزه معاونت خدمات شهری و عوامل اجرایی نواحی هفتگانه منطقه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

تزئین شهر با 30 فرش گل

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و زیباسازی منظر شهری ۳۰ فرش گل با گونه های متنوع و ۱۵ هزار پیاز لاله رنگین در میادین، بزرگراه ها و فضاهای سبز شهری اجرا شد.
افشار ادامه داد: به منظور فضاسازی نوروزی و متناسب شدن حال و هوای شهر با ایام نوروز، نمادهای آئینی این ایام شامل چهار احجام عید شما مبارک، ۲۴ عدد تخم مرغ رنگی و یک مورد سفره هفت سین در نقاط مهم منطقه نصب شد.
شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری با بیان اینکه رنگ شدن تخم مرغ ها با مشارکت هنرمندان و شهروندان با شور و نشاط نوروزی اجرا می شود، افزود: جشنواره های تخم مرغ های رنگی، اقوام ایران زمین، عروسکی اقوام، حاجی فیروزها و عروسک های غول پیکر در ایام نوروز ۱۴۰۰ در تعدادی از میادین و معابر اصلی و بوستانها برگزار می شود.
افشار با اشاره به اینکه نورپردازی با المان های نوری یکی از راه های موثر زیباسازی معابر شهری و ایجاد نشاط در فضاهای عمومی شهر به ویژه در شب ها است، اعلام کرد : آذین بندی در میادین ساعی، نماز و بلوار مدرس، اجرای نورپردازی مسیر دوچرخه سواری بوستان توسکا، ماشین دودی، بنای تاریخی چشمه علی و مرکز ری شناسی و تونل نوری در بوستان مادر از جمله اقدامات انجام شده در طرح استقبال از بهار است.

افشار اجرای طرح سبدگل، رنگ آمیزی گاردریل ها و جداول، شستشو و رنگ آمیزی کیوسک ها، مبارزه با جانوران موذی، لایروبی و پاکسازی کانال های درجه یک و ۲، شستشو و رنگ آمیزی غرفه های بازیافت، شستشو و رنگ آمیزی المان های شهری، پاکسازی جداره شهری، حذف زوائد فیزیکی، پاکسازی آبگرمکن های خورشیدی و واکاری و کاشت نهال را از جمله فعالیت های انجام شده برای آراستگی سیمای شهری عنوان کرد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه