مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

1214نفر در آسایشگاه کهریزک واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: تاکنون 1214 نفر از کارکنان و مددجویان این آسایشگاه مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند که شروع این کار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته اول اسفندماه امسال بود.

محمدرضا صوفی نژاد روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با عنوان مروری بر چالش های یکساله آسایشگاه خیریه کهریزک درهجوم ویروس کرونا افزود: از این تعداد حدود ۵۶۷ نفر سالمند، ۳۹۶ نفر معلول و ۲۵۱ نفر از کارکنان این مجموعه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۷۵۰ مدد جو در این آسایشگاه حضور دارند، اظهار داشت: طبق برنامه قرار است که همه مددجویان و کارکنان این آسایشگاه واکسن کرونا را دریافت کنند و از آنجایی که حدود یکهزار نیکوکار و خیر به صورت مستمر در بخش های مختلف جهت ارایه خدمت در این مجموعه حضور دارند در صورت تامین واکسن آنها نیز واکسینه خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط برای واکسینه شدن نیکوکاران هم مهیا شود فضا بازتر شده و از فشار روحی و روانی مددجویان در این محدودیت های کرونایی کمتر و باعث امنیت خاطر مدد جویان و ملاقات خانواده های آنان می شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا همگان پیش بینی می کردند که سالمندان آسیب پذیر ترین قشر در برابر این ویروس هستند، اما به لطف کارکنان و کمک خیران کمترین آسیب را داشتیم و ۶۷ نفر از سالمندان بالای ۸۵ سال این مجموعه به علت ابتلا به کرونا جان باختند.

صوفی نژاد ادامه داد: هرسال در ایام نوروز ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در حضور یافته و با مددجویان این مجموعه ملاقات می کردند که برای مجموعه برکاتی داشت اما متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا ملاقاتها تعطیل شده است.

این مسئول گفت: چون مردم و خیران به آسایشگاه خیریه کهریزک باور دارند کمتر با چالش روبرو بوده ایم و در واقع این باور پذیری مجموعه ای را بوجود آورده است که آبروی نظام و کشور شده است.

وی با بیان اینکه کمترین بی میلی در جامعه نسبت به آسایشگاه خیریه کهریزک وجود دارد، افزود: ۸۲ در صد از هزینه های این مجموعه را مردم و خیران و ۱۸ درصد دیگر را نیز دستگاههای مرتبط با این موصوع تامین می کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نهادهای عمومی دیگری نیز کمک کردند.

صوفی نژاد با قدردانی از کمک و توجه مردم و خیران به این مجموعه خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی تاسیسات و برای ارتقای کیفیت زندگی در این آسایشگاه شایسته است خیران در زمینه بازسازی دستگاهها و تاسیسات به جای ساختن و توسعه برنامه ریزی و ما را در این بخش کمک کنند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک تاکید کرد: به مردم و خیران اطمینان خاطر می دهیم که کمک ها و هدیه هایشان را به اهلش می رسانیم و این آسایشگاه محل نشر خیرات است و توزیع درست امانتهای مردم از اولویت های مدیران و دست اندرکاران این مجموعه خواهد بود.

آسایشگاه خیریه کهریزک با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و ۷۵۰ نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه