مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امام جمعه شهرری:رهبر معظم انقلاب از وضعیت معیشتی مردم آزرده خاطر است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اعتراض رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت معیشت مردم بر لزوم رفع مشکل گرانی و مشکلات معیشتی مردم باهمت جوانان خلاق و تکیه‌بر منابع داخلی تأکید کردند.

حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد ضمن تبریک روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیاد شهید را از میان تمامی بنیادها افضل و بالاتر می‌دانست زیرا که در این بنیاد خدمت به شهید و خانواده شهدا در آن انجام می‌گیرد.

وی افزود: اگر شهدا و خون پاک آن‌ها نبود رژیم ستم‌شاهی هنوز پابرجا بود و انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و نیز امنیت و آزادی در کشور وجود نداشت.

امام‌جمعه شهرری با بیان اینکه بنیاد شهید شهرستان ری خدمات ارزنده‌ای به خانواده شهدا داشته است گفت: کسانی که موقعیت‌های مختلف کشور رنج بردند و به مقام شهادت و جانبازی رسیدند نقش بسزایی در امنیت فعلی ما دارند و خدمت به آنان و خانواده‌های آنان دارای فضیلت بسیاری است.

شاهچراغی با اشاره به فضائل ایام ماه رجب و شعبان تصریح کرد: فضائل ماه رجب و شعبان برابر است و عبادت و روزه‌داری در این ایام بسیار سفارش شده است. ماه شعبان در میان تمام ماه‌ها استثنا است و تماماً شادی است و وفات و شهادتی از امامان و معصومین در آن ثبت‌نشده است.

وی ادامه داد: شادی‌های ایام شعبانیه باید مردمی برگزار شود و نباید منتظر ادارات و دستگاه‌های دولتی باشیم تا این ایام شادی را جشن بگیرند. مردم با عشق و ارادت به اهل‌بیت و خاندان پیامبر ثمرات آن را خواهند دید.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود برای چندمین بار به مشکلات معیشتی اشاره کردند و عنوان کردند که گرانی راه‌حل دارد اما متأسفانه گوش شنوا کم است.

وی افزود: امام خامنه‌ای در سخنرانی اخیر تأکید کردند که باهمت جوانان خلاق و تکیه‌بر منابع داخلی می‌توان مشکلات را حل فصل کرد و ایشان ابراز داشتند که گرانی اقلام ضروری و به‌ویژه گرانی میوه در آستانه عید نوروز بسیار ناراحت‌کننده است.

شاهچراغی ابراز داشت: گرانی میوه در این ایام ناشی از دخالت دلال‌ها و سودجویان است زیرا که از افرایش قیمت‌ها منتفع می‌شوند و عامل اصلی افزایش قیمت هستند.

وی تأکید کرد: مردم انتظار دارند و این توقعات پایان‌پذیر نیست اما باید نسبت به این امور تواصی داشته باشند و صبر و بردباری پیشه کنند تا به نتایج خوب و قابل‌تأمل دست یابند و البته بهتر است که مردم نسبت به توطئه دشمنان نیز تواصی داشته باشند زیرا گاهی بی‌بصیرتی موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

امام‌جمعه شهرری در ادامه گفت: اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم لذا باید بیش‌ازپیش نسبت به انقلاب و نظام اسلامی تواصی داشته باشیم زیرا دشمن به دنبال این است که روح امید را از مردم بگیرد.

شاهچراغی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام و به‌واسطه فشارهای ناشی از کرونا مردم باید با یکدیگر مهربان باشند و از اهدای کمک‌های مؤمنانه غافل نشوند. نمونه بارز نیکوکاری این است که در فرصت مناسب در حد توان نسبت به محرومین و فقرا کمک شود.

 توان حل مشکلات در داخل وجود دارد 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید به‌فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بنیاد شهید افضل از بنیادهای دیگر است زیرا شهید جایگاه افضل در کشور دارد. امام خمینی (ره) فرمودند کسانی که در بنیاد شهید خدمت می‌کنند به‌مثابه آن است که به رسول اکرم (ص) خدمت می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در صدور احکام به امامان جمعه اولویت نخست را سرکشی مداوم به خانواده شهدا و جانبازان می‌دانند زیرا این عزیزان میراث و ثروت کشور هستند.

لزومی در ادامه به فرمایشات رهبری در روز درختکاری و مبعث رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: مشکلات معیشتی و فشار اقتصادی که مردم را بسیار می‌آزرد از جمله‌های اعتراضی رهبری است که ایشان بارها و بارها آن را فرمودند و در جلسات خصوصی شدیداً به دولت اعتراض می‌کنند. هرچقدر مردم از این گرانی‌ها رنج می‌برند رهبری مضاعف‌تر از مردم از وضعیت موجود رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: چرا مسئولان به وضعیت رسیدگی نمی‌کنند و مرتب چشم به دستان خون‌خوار دشمنان هستند. وقتی حل مشکلات اقتصادی کشور در داخل حل می‌شود چرا برخی مسئولان چشم به دستان پوچ دشمنان بسته‌اند.

امام‌جمعه پاکدشت در پایان با اشاره به بیانیه‌های مختلف در نقض حقوق بشر گفت: 6 سال است که عربستان کشور فقیر یمن را بمب باران می‌کند و زنان و کودکان و مردان بی‌گناه این کشور در خون خود می‌غلطاند چرا کسی از نقض حقوق بشر حرفی نزد و الان که یمن توانسته با دستان خالی به جایگاه دفاعی برسد صداهای نابخردانه بلند شده و این‌گونه فریاد می‌زنند.

 مخالفت دشمنان با نظام جمهوری اسلامی به دلیل مخالفت با رسالت‌های انقلاب اسلامی 

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته قرچک اظهار داشت: اساس رسالت پیامبر مبارزه با استکبار، استبداد و ظلم بود و در شرایط فعلی دشمن انقلاب قطعاً دشمن پیامبر اکرم (ص) است. امروز شاهد مبارزات پیامبر اکرم (ص) هستیم که در انقلاب اسلامی رخ می‌دهد و اعم از مبارزه با شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی و در برابر نیز کمک و یاری به کشور مظلوم و مسلمان همچون سوریه، لبنان، یمن، عراق و فلسطین است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت دشمنان با نظام جمهوری اسلامی این است که رسالت انقلاب اسلامی رسالت پیامبر است و این اسلام همان اسلامی است که امام حسین (ع) برایش جان داد و امام علی (ع) برایش جنگید و دیگر ائمه نیز برای استواری آن تلاش کردند.

امام‌جمعه شهرستان قرچک در ادامه با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: در قرآن تنها آیاتی که نیازی به تفسیر ندارد آیات مربوط به شهدا است. اگر در راه خدا کشته شوی و بمیری مشمول عنایات خدا قرار می‌گیری.

اسماعیلی تصریح کرد: اعتقاد و باور قلبی و عملی ما این است که شهدا زنده‌اند. این باورها را باید تقویت کرد زیرا که شهدا قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند. شهدا و خانواده‌های آنان بازوان پرتوان معنوی انقلاب و صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی اشاره‌ای نیز به انتخابات کرد و بیان داشت: خیلی‌ها شاید در این ایام انتخاباتی با خانواده‌های شهدا دیدار کنند در مراسمات مختلف شرکت کنند و خودشان را پیرو شهدا خطاب کنند و از شهدا نردبان طرقی بسازند، اما اعتقاد قلبی و عملی به سیره شهدا، راه شهدا و وضیعت شهدا لازم است.

خطیب نماز جمعه قرچک در ادامه گفت: از حالا رفتار و کردار کاندیداها زیر نظر مردم و افکار عمومی است لذا امیدواریم که مشکلات قبلی تکرار نشود و از هیئت اجرایی انتخابات درخواست داریم هیچ‌گونه ملایمت و کوتاهی انجام نگیرد.

امام‌جمعه قرچک در پایان تأکید کرد: پیروزی و شکست ما مستلزم انتخاب است و انتخاب درست همراه با فکر و مبانی اسلام و معیار مقام معظم رهبری موجب پیروزی خواهد شد.

 برخی رفتارها پشت میزهای مسئولیتی با آرمان‌های شهدا متفاوت است 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه اخلاقی، انسانی و اسلامی همه ما است، همه باید در این جهت بکوشیم و حرمت این عزیزان را حفظ کنیم.

وی افزود: البته مسئولین در تمام جایگاه‌های کشور نیز موظف به پاسداشت شهدا هستند البته برخی مسئولین در دیدار با خانواده شهدا همت می‌گمارند و برخی نیز فرصت ندارند، اما باید بدانیم تکریم خانواده شهدا تنها به دیدار این عزیزان نیست و مهم تکریم در رفتار است.

امام‌جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز عزت، امنیت و استقلال کشور مدیون شهدا است، گفت: برخی رفتارها پشت میزهای مسئولیتی با آرمان‌های شهدا متفاوت است.

محمودی ادامه داد: باید همیشه یاد شهدا را ولو با یک عکس و تصویر گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا تنها 22 اسفند نیست بلکه در طول سال باید به یاد شهدا باشیم. امروز در مقابله با انحرافات در فضاهای اجتماعی و سیاسی بیش از هر زمان دیگر نیازمند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا هستیم.

امام‌جمعه موقت ورامین بر برگزاری یادواره‌های شهدا تأکید کرد و گفت: این یادواره‌های شهدا ولو به‌صورت محدود در مساجد، پایگاه‌های بسیج و فضای رسانه‌ای می‌تواند حرکت انقلاب را بیمه کند لذا حتی خانواده‌های شهدا نیز باید در این مسیر همت کرده و از برگزاری یادواره‌های شهدا و هم‌رزمانشان غفلت نکنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از افرادی که خود را برای خدمت در این عرصه به مردم توانمند می‌دانند خواست تا در انتخابات شرکت کنند و گفت: اگر توانایی خدمت به مردم را داشته باشیم داوطلب حضور در این عرصه شدن یک وظیفه است.

محمودی گفت: مردم نیز باید بدانند سرنوشت خود را خودشان در انتخابات تعیین می‌کنند لذا ضمن حضور حداکثری در انتخابات باید به فرد واجد شرایط رأی دهند و هیئت‌های اجرایی و نظارت نیز باید شرایط را برای حضور افرادی که توانمندی لازم را دارند فراهم کنند.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی عنوان داشت: این وضعیت مایه شرمندگی همه است و گویا اصلاً گوش شنوایی هم وجود ندارد امام مردم باید دست‌به‌دست یکدیگر بدهند و کشور را از تفکر غرب‌زدگان نجات دهند تا زمانی که آدم‌های غرب‌زده و تفکرات لیبرالی در برخی مسندها تکیه زده باشند اوضاع همین‌گونه خواهد بود.

وی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان به فضای مجازی اشاره کردند و توصیه فرمودند که جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم باید امیدآفرینی کنند توصیه به ایستادگی کردند و تأکید داشتند از این فضا برای بصیرت آفرینی، خسته نشدن، تنبلی نکردن و بیکاری پیشه نکردن استفاده شود، باید اعتراف کرد که این فضا می‌تواند توسط افراد و جریانات توانمند به‌سوی ارزش‌ها سمت‌وسو پیدا کند و این را مقام معظم رهبری از جوانان خواسته‌اند.

محمودی گفت: امروز نفرت علیه آمریکا جهان را فراگرفته است و این عملکرد سخیف زمینه‌ساز افول این شیطان شده است. ملت بصیر و انقلابی ایران از ابتدا آمریکا را شناخته و با تمام توان در مقابل آمریکا ایستادند و تا افول و فروپاشی این قدرت استکباری نخواهند نشست.

رهبر معظم انقلاب از وضعیت معیشتی مردم آزرده خاطر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم خداپرست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شریف‌آباد ضمن اشاره به حرکت‌های سراسیمه آمریکا و اروپا در جریان هسته‌ی ایران اظهار داشت: دشمن در جریان خروج ایران در برجام سراسیمه شده و به دست‌وپا افتاده، آنان در این چند سال حرکت مثبتی نکردند و اکنون با خروج ایران سلاحی برای تحت‌فشار قرار دادن ایران ندارد.

وی افزود: این پیروزی مهم حاصل دیپلماسی مقاومت، وحدت و بیانات محکم رهبری انقلاب اسلامی و اطاعت مردم از مقام ولایت بوده و ارتباطی با دیپلماسی گفت‌وگو با دشمن ندارد.

امام‌جمعه شریف‌آباد ضمن اشاره به جنایات عربستان در منطقه به‌ویژه در کشور مظلوم یمن، تصریح کرد: حقوق بشر حربه در دست دشمنان جهان شده درحالی‌که خود اعلام کردند که چگونه بن سلمان دستور تکه‌تکه کردن را صادر کرده اکنون بدون دیدن کشتار مردم بی‌گناه یمن، صدای حمایت از عربستان را به اسم نقض حقوق بشر سروصدا به پا می‌کند.

وی اذعان داشت: دشمنان چند سالی است برای پوشش جنایات خود در جهان دست به تحریف زده‌اند و تلاش برای به دست آوردن آبروی ازدست‌رفته خود را در دستور جنایات خود قرار داده‌اند.

خداپرست در ادامه به فرمایشات رهبری در روز مبعث و روز درختکاری اشاره کرد و افزود: رهبری مسائل بسیار مهمی را بیان فرمودند ایشان دو عنصر مهم در شکست دادن دشمن فرمودند و آن بصیرت، ژرف‌اندیشی و صبر و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام است لذا باید همه در مسیر صراط مستقیم بمانیم و مراقب باشیم که توسط حیله‌های دشمنان دچار انحراف نشویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که مسئولان باید به‌دقت به آن بپردازند ناراحتی شدید رهبری در وضعیت معیشتی مردم است، این مهم غصه بزرگی برای رهبری است اما برای برخی مسئولان مهم نیست و به دنبال مسائل حاشیه‌ی می‌روند.

وظیفه دولت و دولتمردان مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه  شهرستان رباط کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک اعیاد خجسته این ماه و بزرگداشت روز شهدا اظهار داشت: شهدا حق حیات بر ملت ایران دارند و امروز هرچه داریم از برکت خون شهیدان و عزت، عظمت و اقتدار و سربلندی امروز ایران و ایرانی است.

وی افزود: امنیت امروز کشور پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ در عرصه مختلف به ویژه در عرصه تولید علم و فن آوری است که به برکت خون شهیدان و جانبازی جانبازان محقق شده و در این برهه از زمان بزرگداشت عملی شهدا، تداوم راه آنها و حرکت در مسیرشان که همان راه اسلام و قرآن و ولایت است ضرورت دارد.

امام  جمعه شهرستان رباط کریم با اشاره به شروع ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه شود بررسی صلاحیت داوطلبان است زیرا هر کسی نمی تواند بر کرسی شورا تکیه کند و تنها افراد صاحب صلاحیت می توانند خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند.

وی افزود: هیأت های اجرایی و نظارتی به وظیفه شر‌عی و قانونی خود عمل کنند و از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات جلوگیری شود، اغلب دیده شده که بسیاری از شوراها موفق نبودند و مشکلاتی برای مردم و شهرها به‌وجود آوردند.

ترابی تصریح کرد: مشکلات پیشین به دلیل عمل نکردن به وظیفه و تسامح در بررسی صلاحیت‌ها بوده و در ادوار گذشته عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی در انتخابات‌های شوراها ضعیف بوده است، لذا باید کسانی وارد شورا شوند که منافع شخصی و گروهی خود را به منافع کلان و مصالح شهر ترجیح دادند.

امام جمعه رباط کریم به گرانی‌های اخیر اشاره کرده و گفت: امروز تورم لجام گسیخته و افزایش سرسام آور قیمت کالاها برای مردم ایجاد مشکل کرده و مخصوصاً طبقات ضعیف جامعه کمرشان زیر بار این گرانی‌ها خم شده است.

وی تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان همواره وعده می‌دهند اما گشایشی حاصل نشده و نباید مردم را با این تورم و گرانی‌ها تنها گذاشت.

ترابی با انتقاد از برخی مسئولان که می گویند مردم اجناس گران قیمت را ‌خرند گفت: اگر مشکل مردم را حل نمی‌کنید لااقل نمک به زخم آنها نپاشید. وظیفه دولت و دولتمردان مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها است نه اینکه توصیه به نخریدن اقلام کنند.

حل مشکلات شهر با کمک همه مردم و‌ مسئولان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله‌ زاده پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ماه شعبان و مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار کرد: امروز 22  اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید است  و در ایران هزاران شهید تقدیم اسلام و کشور شده است، وظیفه دولت و نظام اسلامی حفاظت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: در هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای بر ضد ایران به آژانس ارسال شد اما دشمنان عقب نشینی کردند که در چرایی آن چند تحلیل وجود دارد. نخست آنکه دشمنان به عواقب تصویب این قطعنامه و واکنش شدید ایران پی بردند و متوجه شدند قطعنامه‌ها بر علیه ایران فایده و خاصیت ندارد لذا عقب‌نشینی کردند.

پاشاکی در ادامه گفت: عقب‌نشینی اروپا محصول مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و اگر از ابتدا دولت فرمایشات رهبری را گوش می‌کرد شاید امروز سالها جلوتر از وضع موجود بودیم. می توان با دنیا مذاکره کرد اما با شیطان نمی‌شوذ لذا ساده انگاری نکنید زیرا ایران هسته‌ای و قدرتمند کابوس آمریکایی‌ها است.

امام جمعه پرند تاکید کرد: توصیه بنده به انسان‌های مومن، متعهد و کاردان این است که برای حضور در شورای شهر ثبت نام کنند. اگر می خواهیم شهر خوب و سالم داشته باشیم نمایندگان خوب لازم است که با انتخاب مردم راهی شوراها می شوند.

پاشاکی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اسلام را جاری کنیم باید خدمت بیشتر و تقوایی بیشتر داشته باشیم، همه ما وظیفه داریم رأی با حضور حداکثری بدهیم  و اصلح را انتخاب کنیم و باید به دنبال حل مشکلات شهر با کمک همه مردم و‌ مسئولان باشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه