مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰ هزار اصله نهال در قیامدشت کاشته می‌شود

شهردار قیامدشت گفت: همزمان با هفته درختکاری تا پایان هفته بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در اراضی ملی شهر قیامدشت در ضلع شمالی شهر کاشته می‌‍شود.

حسین ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص درختکاری اظهار داشت: این نهال ها توسط کارمندان ادارات و مردم این منطقه کاشته می شود.

وی با اشاره به اهدا و کاشت نهال در منازل شهروندان قیامدشت افزود: شهروندان می توانند با تماس با مرکز فوریت های خدمات شهری شهر قیامدشت با تلفن ۱۳۷ نسبت به  کاشت نهال در منازل خود اعلام آمادگی کنند.

شهردار قیامدشت افزود: بیش از ۱۵ هزار اصله درخت در شهر قیامدشت از آذر ۹۶ تا آذر ۹۹ و بیش از یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در منازل شهروندان در طی سه سال گذشته از طریق تماس با مرکز ۱۳۷ کاشته شده است.

وی ادامه داد: با کاشت این تعداد درخت و نهال در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار در اراضی شمالی شهر قیامدشت، فضای سبز این شهر به ۱۵ متر مربع برای هر نفر می‌رسد این در حالی است که تا قبل از شهر شدن قیامدشت، این رقم ۲/۸ متر مربع بوده است.

ترکاشوند اضافه کرد: از آذر ماه ۹۶ با تدبیر اعضای شورای اسلامی شهر و همت کارکنان شهرداری قیامدشت بویژه همکاران حوزه فضای سبز و کارگران حوزه، این رقم به ۱۵ متر مربع می رسد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای توسعه فضای سبز در مجتمع صنفی خاوران در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار، هشت هزار اصله نهال از نوع زیتون میوه، زیتون تلخ، توت نرک و توت کاکوزا کاشته می شود.

ترکاشوند احداث بوستان ۲۵ هکتاری در ضلع شرقی شهر (موسوم به باغ) را از جمله مهمترین اقدامات در حوزه شهری عنوان کرد و گفت: این بوستان با هدف توزیع عادلانه امکانات و محرومیت زدایی از آن منطقه در کنار ساخت و ایجاد بلوار شهید باهنر جنوبی ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد فضای سبز در مجتمع صنفی ۲۴۰ هکتاری خاوران با اجرای طرح جنگل کاری ۱۳ هکتاری در این مجتمع، استفاده نکردن از آب شرب شهر قیامدشت برای آبیاری فضای سبز با احداث مخزن هزار مترمکعبی در جاده مواصلاتی به چهلقز و احداث بوستان زیتون به عنوان‌ مکان گردشگری و تفرجگاهی شرق تهران از مهمترین اقدامات این شهرداری است.

قیامدشت، مرکز بخش خاوران و شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران ایران است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه