مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چهار وقف جدید در شهرستان ری ثبت شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: چهار وقف جدید شامل ۲ باب مغازه، یک باب آپارتمان و یک قطعه زمین طی نیمه دوم سال جاری در شهرستان ری ثبت شد.

حجت الاسلام سید محمد سیدی روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری و تجلیل از خانواده های معزم شهدای مدافع حرم در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ، اظهار داشت: مغازه های وقف شده در بخش کهریزک و آپارتمان ۱۰۵ متری و زمین یکهزار و ۵۰۰ متری در شهرری واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش وقف در جامعه، عنوان کرد: فقرزدایی از جامعه با گسترش فرهنگ وقف انجام گرفته و محرومیت کاهش می یابد چرا که وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد به شمار می رود.

این مسئول تاکید کرد: تمامی نیات واقفین بر اساس خواسته آنها اجرایی می شود و هیچ گونه شک و شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

سیدی به توزیع بسته های معیشتی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری پرداخت و گفت: هشت هزار بسته معیشتی شامل برنج، رب، ماکارونی، روغن، تن ماهی و سایر اقلام مورد نیاز خانوار به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در نیمه دوم سال جاری میان نیازمندان توزیع شد.

این مسئول یادآور شد: هزینه ۶ هزار و ۵۰۰ بسته از محل درآمدهای موقوفات و یکهزار و ۵۰۰ بسته نیز توسط خیرین تامین شده است همچنین علاوه براین بسته ها سه راس گوساله، ۲۱ راس گوسفند و سه تن مرغ نیز توسط خیرین در میان نیازمندان توزیع شد.

سیدی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته جنبه اجتماعی امامزادگان مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: مقبره های موجود در صحن امامزادگان شهرستان ری با کمک گروه های جهادی تجهیز و در اختیار سرپرست خانوارهای قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از مقبره های موجود در امامزاده های شهرستان ری تبدیل به کارگاه های تولید شده است که این امر موجب اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار شده است.

سیدی در پایان به همسطح سازی صحن های امامزادگاه در شهرستان ری پرداخت و افزود: امسال فاز اول و دوم صحن امامزاده عبدالله(ع) و فاز اول صحن شیخ صدوق انجام شده و سال آینده نیز صحن امامزاده هادی(ع) آغاز خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری یادآور شد: تمام سنگ قبرهای قدیمی در امر همسطح سازی با دقت بالا در محل اصلی خود نصب و سنگ های غیرقابل استفاده تعویض می شوند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه