مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهره برداری از 6 طرح آبخیزداری در شهرستان ری

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: ۶ طرح آبخیزداری با اعتبار ۲۷ میلیاردریال از محل صندوق توسعه ملی به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

ضیا نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: احداث چهار بند بر روی رودخانه کرج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بخش حسن آباد فشافویه و ایجاد ۲ آرام بند جهت کاهش سرعت سیلاب بر روی رودخانه چهل قز و سنگتراشان در بخش خاوران از جمله این طرح ها هستند.

وی با بیان اینکه احداث چهار بند بر روی بستر رودخانه کرج در حوزه آبخیز جنوب آراد به سبک عملیات خاکی، سنگ ملاتی و ریپ و رپ اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح عمرانی با حجم خاکبرداری ۱۳ هزار متر مربعی موجب مهار سیلاب، ذخیره یک میلیون متر مکعب آب و تقویت منابع زیرزمینی منطقه می شود.

نصرتی اضافه کرد: ایجاد این طرح در دراز مدت موجب تقویت کشاورزی منطقه و تامین آب کشاورزی در فصل زراعت و اقلیم خشک می شود.

این مسئول همجنین به احداث ۲ آرام بند برروی رودخانه های چهل قز و سنگتراشان اشاره کرد و افزود: این طرح ها نیز موجب ذخیره ۲۰ هزار متر مکعب آب می شود که به سبک سنگ ملاتی احداث شده است.

نصرتی یادآور شد: احداث آرام بند برروی این ۲ رودخانه علاوه بر ذخیره آب موجب جلوگیری از سیلابی شدن معابر قیامدشت و جاده ترانزیتی امام رضا(ع) می شود.

وی یادآورشد: طرح زراعت چوب نیز در حدود ۱۷۴ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای محمد آباد و قنبرآباد بخش حسن آباد فشافویه توسط بخش خصوصی انجام شده است که در آن گونه های خالی اوکالیپتوس و گز در منطقه کشت می شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) دارای ۲۰۸ هزار هکتار عرصه ملی است، این شهرستان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.