مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معاون استاندار: مردم شهرری حق دارند شورای شهر مستقل از تهران داشته باشند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در خصوص مطالبه مردم شهرری برای داشتن شورای اسلامی مستقل، گفت: مردم شهرری حق دارند که خواستار شورای شهر مجزا از تهران باشند اما با وجود همه پیگیری‌ها این مطالبه شهروندان تاکنون به نتیجه نرسیده و در انتخابات ۱۴۰۰ یک شورای شهر در تهران تشکیل می‌شود.

شکرالله حسن ‌بیگی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ششمین دوره نام نویسی از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر ۲۰ اسفندماه آغاز و  به مدت هفت روز به طول می‌انجامد البته پیش از این در ۱۹ اسفند هیات‌های اجرایی این انتخابات باید تشکیل شوند.

وی با بیان اینکه ششمین دوره نام نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری‌ها صورت می‌گیرد، بیان کرد: نام نویسی انتخابات شوراهای اسلامی در روستاها در سال ۹۶ یک روزه انجام شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در ۴۴ بخش این استان تشکیل خواهد شد، گفت: نام نویسی از داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر نیز از هشتم فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در فرمانداری تهران و وزارت کشور صورت می گیرد.

حسن بیگی ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تنها در وزارت کشور از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز انجام می‌شود؛ همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در فرمانداری تهران و وزارت کشور  انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۳۱ روستا در تهران داریم، گفت: این تعداد روستا واجد داشتن شورا هستند که از این تعداد هم اکنون ۴۸۰ روستا شورا دارند و ۵۱ روستا نیز قرار است تشکیل شورا دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه عشایر هم می توانند شورا داشته باشند، افزود: عشایر ییلاقی استان تهران ۶ هزار و ۲۰ نفر در قالب هزار و ۲۹۴ خانوار و عشایر قشلاقی نیز یک هزار و ۵۷ خانوار در قالب پنج هزار و سه نفر هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه