مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاهش پنج واحدی مالیات برای اصناف تصویب شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مصوب شد که در سال آینده مالیات برای اصناف و واحدهای تولیدی که کاهش سطح اشتغال ندارند پنج واحد کاهش ‌یافته و از ۲۵ به ۲۰ درصد برسد.

به گزارش اتاق اصناف شهرستان ری مجتبی توانگر در جمع هیات رییسه این اتاق اظهار داشت: در بودجه سال آینده حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل تبصره چهار به وام‌ اصناف اختصاص یافته که باید پیگیری لازم برای دریافت و استفاده از آن انجام شود.
وی افزود: در فراکسیون اصناف مجلس با کمک صنوف می‌توان در موضوع صادرات محصولات واحدهای تولیدی صنفی هماهنگی و اقدامات لازم را انجام داد.

توانگر با اشاره به موضوع مشاغل مزاحم و عوارض شهرداری خاطرنشان کرد: مکاتباتی در راستای رسیدگی به موضوعات مشاغل مزاحم با اداره صمت انجام شده است، در این زمینه می‌بایست مباحث و موضوعات مختلف از طریق مکاتبات اداری پیگیری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دنبال برطرف کردن مشکلات صنوف و در کمیسیون اقتصادی به دنبال پیداکردن راهکارها و منابع جدید برای دریافت مالیات هستیم.

 تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف سراسر کشور باید متعادل شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در این نشست گفت: تقسیم کالای اساسی و امکانات به صنوف می‌بایست با توجه به جمعیت و نیاز جامعه به‌صورت تعادلی انجام شود لذا درخواست می‌شود با توجه به کمبودهای که در این زمینه عنوان‌شده مسئولان مربوطه باید پیگیر حمایت بیشتر از مردم نقاط جنوبی تهران باشند.

سید علی یزدی خواه  با اشاره به لزوم تجدید نظر در دریافت مالیات اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد مجلس فشار به اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیست می‌بایست حداکثر معافیت مالیاتی برای اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شود و دریافت مالیات به سمت اقشار پردرآمد سوق یابد.

وی افزود: باید با کمک به اقشار ضعیف و رونق بخشیدن به تولید اشتغال مناسب برای افراد را در جامعه فراهم کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مربوط به جایگاه نگهداری کالاهای بازرگانی و موضوعات مربوط به دریافت ارزش‌افزوده از انبارداران توسط اداره صمت و نمایندگان مجلس به‌طور شفاف پیگیری می‌شود زیرا انبارداران قصد فروش کالا را نداشته و تنها کالاهای بازرگانان را نگه‌داری می‌کنند.

یزدی خواه اضافه کرد: مشکلات ناشی از استقرار صنوف مزاحم در شهرستان ری و پرداخت عوارض کسب و پیشه به شهرداری و پرداخت مالیات به تهران باید رسیدگی شود و همچنین موضوع افزایش قیمت تعرفه آب‌بها برای مشترکانی که به فاضلاب متصل نیستند و دچار افزایش قیمت شدند باید بررسی شود.

وی یادآور شد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم مطرح کردن مشکلات، بررسی و برطرف کردن این موضوعات است که باید به‌صورت مکتوب ارائه شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.