مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۷۹۴ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی شهرستان ری در سال جاری

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: یکهزار و ۷۹۴ مورد بازرسی ادواری از ابتدای سال جاری تاکنون از واحد تولیدی، صنفی و صنعتی این شهرستان انجام شد.

فرهاد شایق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازدید ها در حوزه های نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار و حوادث انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان اداره کار شهرستان ری ۸۱۰ بازدید نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، ۱۵۲ بازدید بر اثر حوادث در واحدهای تولید، ۵۶۰ بازرسی موردی بر اثر شکایت کارگران و مردم و ۲۷۰ بازدید برای شناسایی اتباع بیگانه انجام داده اند.

داداشی ادامه داد: بر این اساس ۹۳۷ اتباع بیگانه فاقد پروانه فعالیت در واحدهای صنفی و صنعتی این مدت شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴۴ نفر با کارگران ایرانی جایگزین و ۱۳۶ کارفرما نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید براینکه فعالیت اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای تولیدی بر اساس قانون جرم است، افزود: کارفرمایان متخلف در وهله اول پنج برابر حقوق کارگر غیر مجاز جریمه و در صورت تکرار به ۲ برابرافزایش می یابد، ضمن اینکه به دستگاه قضایی نیز معرفی و بر اساس قانون شلاق و بین سه تا ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان می باشد.

داداشی یادآور شد: اتباع بیگانه ای که دارای گذرنامه قانونی هستند و در برنامه آمایش و شناسایی وزارت کشور شرکت کرده اند با حضور در اداره کار و تعاون شهرستان ری در حوز شغل های ساختمانی، کوره پز خانه ها، کشاورزی و برخی مشاغل دیگر مانند کارگران بازیافتی مجوز فعالیت دریافت کنند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه