مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برای غنی سازی انرژی هسته‌ای منتظر اجازه اروپا و آمریکا نخواهیم بود

امام جمعه شهرری گفت: ایران برای غنی سازی انرژی هسته‌ای منتظر اجازه آمریکا و اروپا نخواهد بود و تا هر میزان نیاز و لازم باشد این کار را ادامه می‌دهد‌.

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: ماه رجب از دو منظر دعا، روزه‌داری و سفارشات وارد شده بر آن همچنین موالید مهمی که در آن قرار گرفته فضیلت و اهمیت دارد.

وی ولادت حضرت علی(ع) را یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و موالید این ماه دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) دو معجزه علمی و عملی داشت که قرآن به عنوان معجزه علمی و تربیت شاگردی چون مولای متقیان علی(ع) معجزه عملی رسول الله بود که دوست داشت مانند علی فراوان داشته باشد که نشد و امام اول نمونه و یگانه در عالم باقی ماند.

امام جمعه شهرری نهم اسفند سالروز وفات حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و ادامه داد: حضرت زینب(س) معصومه نبود ولی با درک ۷ معصوم از عصمت چیزی کم نداشت و از نظر معرفت، شجاعت، بصیرت و ولایت‌پذیری بی‌نظیر بود.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در میان زنان صدر اسلام فاطمه صغری بود؛ اضافه کرد: حیف نیست با وجود این الگوهای نمونه زنان و دختران ما به دامن کسان دیگری پناه ببرند.

وی به بیانات مهم دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: همه بدانند نظام اسلامی به دنبال بمب هسته‌ای نیست و این بدین معنی نیست که ترس و نگرانی یا واهمه‌ای از قدرت‌ها و دشمنان داریم بلکه اسلام این اجازه را به ما نمی‌دهد.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر میزانی که نیاز داشته باشد غنی سازی را دنبال می‌کند و اگر امروز تا ۲۰ درصد این کار را انجام داده برای نیازهای پزشکی، دارویی، کشاورزی و سایر موارد این غنی سازی را افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه ما برای غنی سازی منتظر اجازه آمریکا و اروپا نخواهیم بود، اضافه کرد: غنی سازی امروز به دست دانشمندان و جوانان ما بومی شده است و دشمنان در این زمینه کاری از پیش نمی‌برند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی مستکبرانه و طلبکارانه با ما حرف نزنند، تشریح کرد: مردم ما بیش از ۴۰ سال با وجود هر سختی و تحریمی خسته نشدند و به فضل الهی دشمن را خسته خواهند کرد.

امام جمعه شهرری در ادامه به اهمیت یک‌صدایی در کشور پرداخت و افزود: دو صدایی به نفع مردم نیست و مقام معظم رهبری به مجلس و دولت تذکر دادند که اختلافات خود سر بودجه را حل کنند چرا که مردم انتظار دارند بین مسوولان وحدت حاکم باشد و اولین چیزی که در اختلافات پیش می‌آید دودش به چشم مردم می‌رود.

حجت الاسلام شاهچراغی اقتدار نظام را در سایه وحدت، یکپارچگی و یک‌صدایی برشمرد و خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد و مردم این موضوع را به خوبی اثبات کردند و مجلس و دولت هم باید همواره محورشان ولایت باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.