مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برای غنی سازی انرژی هسته‌ای منتظر اجازه اروپا و آمریکا نخواهیم بود

امام جمعه شهرری گفت: ایران برای غنی سازی انرژی هسته‌ای منتظر اجازه آمریکا و اروپا نخواهد بود و تا هر میزان نیاز و لازم باشد این کار را ادامه می‌دهد‌.

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: ماه رجب از دو منظر دعا، روزه‌داری و سفارشات وارد شده بر آن همچنین موالید مهمی که در آن قرار گرفته فضیلت و اهمیت دارد.

وی ولادت حضرت علی(ع) را یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و موالید این ماه دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) دو معجزه علمی و عملی داشت که قرآن به عنوان معجزه علمی و تربیت شاگردی چون مولای متقیان علی(ع) معجزه عملی رسول الله بود که دوست داشت مانند علی فراوان داشته باشد که نشد و امام اول نمونه و یگانه در عالم باقی ماند.

امام جمعه شهرری نهم اسفند سالروز وفات حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و ادامه داد: حضرت زینب(س) معصومه نبود ولی با درک ۷ معصوم از عصمت چیزی کم نداشت و از نظر معرفت، شجاعت، بصیرت و ولایت‌پذیری بی‌نظیر بود.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در میان زنان صدر اسلام فاطمه صغری بود؛ اضافه کرد: حیف نیست با وجود این الگوهای نمونه زنان و دختران ما به دامن کسان دیگری پناه ببرند.

وی به بیانات مهم دیدار نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و عنوان کرد: همه بدانند نظام اسلامی به دنبال بمب هسته‌ای نیست و این بدین معنی نیست که ترس و نگرانی یا واهمه‌ای از قدرت‌ها و دشمنان داریم بلکه اسلام این اجازه را به ما نمی‌دهد.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر میزانی که نیاز داشته باشد غنی سازی را دنبال می‌کند و اگر امروز تا ۲۰ درصد این کار را انجام داده برای نیازهای پزشکی، دارویی، کشاورزی و سایر موارد این غنی سازی را افزایش خواهد داد.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه ما برای غنی سازی منتظر اجازه آمریکا و اروپا نخواهیم بود، اضافه کرد: غنی سازی امروز به دست دانشمندان و جوانان ما بومی شده است و دشمنان در این زمینه کاری از پیش نمی‌برند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی مستکبرانه و طلبکارانه با ما حرف نزنند، تشریح کرد: مردم ما بیش از ۴۰ سال با وجود هر سختی و تحریمی خسته نشدند و به فضل الهی دشمن را خسته خواهند کرد.

امام جمعه شهرری در ادامه به اهمیت یک‌صدایی در کشور پرداخت و افزود: دو صدایی به نفع مردم نیست و مقام معظم رهبری به مجلس و دولت تذکر دادند که اختلافات خود سر بودجه را حل کنند چرا که مردم انتظار دارند بین مسوولان وحدت حاکم باشد و اولین چیزی که در اختلافات پیش می‌آید دودش به چشم مردم می‌رود.

حجت الاسلام شاهچراغی اقتدار نظام را در سایه وحدت، یکپارچگی و یک‌صدایی برشمرد و خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد و مردم این موضوع را به خوبی اثبات کردند و مجلس و دولت هم باید همواره محورشان ولایت باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه