مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری آیین پدران آسمانی در گلزار شهدا بهشت زهرا

آیین “پدران آسمانی” امروز (چهارشنبه) به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز پدر با حضور سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران در این مراسم معنوی با بیان اینکه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور ۳۰ هزار شهید و چهار هزار شهید گمنام قطعه ای از بهشت روی زمین است، گفت: شهدا به معنای اصلی کلمه از پیروان راستین امیرالمومنین(ع) در زمان ما بودند.

سعید اوحدی اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ برای پیروان امام علی(ع) این موضوع که پیروان راستین حضرت باید چه خصوصیاتی داشته باشند محل سوال بود که شهدا با پیروی از ولی امر زمان خود برای ما به عینه خصوصیات یاران صدیق امیرالمومنین را ترسیم کردند.

وی با تاکید براینکه شهدا به معنای واقعی کلمه پیرو اسلام و امیرالمومنین(ع) بودند، عنوان کرد: برای ما توفیق بزرگی بود که در کنار این یاران صدیق ولایت زندگی و هم اکنون نیز در کنار گلزارشان یادشان را گرامی و بر اهدافشان تاکید می کنیم.

اوحدی با اشاره به آیات قرآن و روایات ائمه اطهار در خصوص مقام شهدا نزد خداوند، افزود: روح شهدا در زندگی مادیشان به چنان عظمت، کمال، رشد و تکامل رسیده بود که جسم مادی آنان ظرفیت کمال روحیشان را نداشت و از همین جهت این افراد با شهادت به ضیافت خداوند در بهشت رسیدند.

وی ادامه داد: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا نیز به دلیل تحمل درد فراق عزیزشان جزو بندگان خاص خداوند محسوب می شوند به طوری که در روایات آمده است که اگر کسی دل خانواده شهیدی را بدست آورد خداوند از او راضی خواهد بود.

اوحدی با اشاره به اینکه هدف اصلی شهدا استمرار دین مبین اسلام و توسعه ارزش های اهل بیت(ع) روی زمین است، ابراز کرد: امروز باید اهداف و آرمان های شهدا برای نسل جدید بیان و تبیین شود.

وی تاکید کرد: مسئولان بنیاد شهید مسئولیت سنگینی در قبال خانواده های معزم شهدا دارند که امیدواریم به این وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

اوحدی در پایان به شخصیت سیدالشهدای شهدای ایران حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید عزیز طی ۴۰ ساله گذشته و هشت سال جنگ تحمیلی هر چه داشت را برای اسلام و سربلندی کشور فدا کرد.

وی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی با هوش بالا و فکر بلند خود توانست برنامه های ۲۶ کشور دنیا را در ایران، افغانستان، سوریه، عراق و لبنان شکست دهد و خط مقاومت را تقویت کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید

نظرات بسته شده است.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه