مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ماجرای استیضاح شهردار کهریزک چیست

در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر کهریزک اعضای شورای شهر پس از استماع پاسخ شهردار قانع نشده وبه اتفاق آراء شهردار کهریزک استیضاح شد و طی روال قانونی در فرمانداری شهرستان ری برای این موضوع تصمیم گیری می شود .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،بعد از مدت ها تنش بین اعضای شورای شهر کهریزک وشهردار این شهر در نهایت در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر کهریزک اعضای شورای شهر پس از استماع پاسخ شهردار ،قانع نشده و به اتفاق آرا‌ء شهردار کهریزک استیضاح شد و طی روال قانونی در فرمانداری شهرستان ری برای این موضوع تصمیم گیری می شود .

بر اساس این گزارش در پرسش اعضای شورای شهر از شهردار کهریزک آمده است:
1-     چرا تعامل مناسب با ادارات شهرستان ری و سازمان ها و نهادهای مربوط ندارید؟
2-     چرا طرح و برنامه ای برای طرح های عمرانی شهرکهریزک به شورا ارائه نکردید؟
3-     چرا رفتار خارج از شئونات شهردار با برخی کارکنان و ارباب رجوع داشتید؟
4-     وقتی شما شهردار کهریزک هستید چرا با سایر شهرها برای تصدی شهرداری مذاکره می کنید؟
5-     چرا لوازم و تاسیسات لازم را برای روشنایی شهر تامین نکردید که موجب نا امنی می شود؟
6-     چرا اقدامی برای سگ های ولگرد در شهر کهریزک نکردید که آسایش مردم را برهم زده است؟
7-     چرا در مناسبت های ملی و مذهبی شاهد نصب بنر و تبلیغات شهری نیستیم؟

این ها نمونه سوالهایی  است که در رسانه ها به عنوان پرسش اعضای شورا از شهردار مطرح شده که جای تامل دارد؟

پرسش های دیگری هم در حوزه مدیریت شهری به شهردار کهریزک وارد شد که به دلیل عدم قانع شدن اعضای شورای شهر کهریزک رای به استیضاح شهردار دادند.

نکته مهم آنکه شهردار وقت کهریزک به دلیل عدم سکونت در این شهر فارغ از سوالات مطرح شده از دلایل استیضاح او محسوب خواهد شد.

برخورد نامناسب شهردار با کارکنان 

طی مصاحبه این پایگاه خبری با تعدادی از کارکنان شهرداری کهریزک تمامی افرادی که در این مصاحبه شرکت کردند از برخورد نامناسب شهردار با کارکنان این شهرداری گلایه داشتند که این موضوع(نارضایتی حداکثر نیروهای تحت امر) یک امتیاز منفی برای یک مدیر محسوب می شود .

 

از برخورد نامناسب شهردار کهریزک می توان به برخورد ایشان با خبرنگار پیشکسوت شهرستان ری اشاره داشت 

یا ماجرای روز آتش نشان در مقابله با آتش نشان معترض

صرفه جویی از معیشت کارگران 

صرفه جویی در ادارات مخصوصا در شهرداری ها که گاها ولنگاری مخارج در آنها رخ می دهد کاری بسیار شایسته و لازم است اما از معیشت کارکنان چرا؟

تعدادی از کارگران فضای سبز و پیمانکاری شهرداری در گفتگو با خبرنگار ما از وضعیت معیشتی خود گلایه داشتند یکی از آنها گفت :بعد از حضور شهردار جدید اضافه کاری قطع شد ما حداقل حقوق را می گیریم این اضافه کار شاید یک مقداری کمک حال ما می شد ولی ایشان از پرداخت آن جلوگیری کردند .

نداشتن برنامه های عمرانی 

شهرداری کهریزک در سال جاری پروژه قابل قبول عمرانی ارائه نکرده است و این یک امتیاز منفی برای شهرداری است که نزدیک 9 ماه بر مسند شهرداری تکیه زده است .

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک چندی پیش در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اشاره به نداشتن پروژه های مطلوب عمرانی شهر کهریزک در سال جاری از وضعیت کار شهرداری و شهردار این شهر با عنوان “از شهردار ناراضی هستیم ” گلایه کرده بود .

حال باید منتظر بمانیم ببینیم در فرمانداری ری چه تصمیمی گرفته می شود !

علی یحیی پور، دانشجوی مقطع دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری در کارنامه خود معاونت شهرداری دماوند، شهرداری آبعلی، شهرداری چهاردانگه، شهرداری صبا شهر و همچنین عنوان شهردار شهر تنکمان، آبیک، الوند، صالحیه، پرند و قائن را دارد و ۹ ماه است که در ساختمان خیابان شهید بهشتی شهرکهریزک مدیریت می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه