مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۵ هکتار جنگل‌کاری در قیامدشت شهرستان ری اجرا شد

شهردار قیامدشت گفت: عملیات جنگل‌کاری به وسعت ۳۵ هکتار طی یک سال گذشته در قسمت های مختلف این شهر انجام شد.

حسین ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در ۲۲ هکتار از اراضی ضلع غربی دانشگاه آزاد و کاشت هفت هزار اصله درخت در ۱۳ هکتار از اراضی شهرک صنفی قیامدشت طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اجرا شده است، افزود: با اجرای این جنگل کاری و احداث بوستان های مختلف هم اکنون سرانه فضای سبز قیامدشت به ۱۵ متر مربع رسیده است.

ترکاشوند اضافه کرد: سرانه  فضای سبز شهر قیامدشت در ابتدای تاسیس شهرداری این شهر در حدود سه متر مربع بود که هم اکنون رشد پنج برابری داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری قیامدشت برای نگهداشت و آبیاری اراضی جنگل کاری شده و فضای سبز برنامه ریزی ویژه داشته است، خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز این شهر کاملا به صورت مکانیزه و قطره ای انجام می شود.

ترکاشوند یادآور شد: یک حلقه چاه عمیق با یک مخزن یکهزار متر مکعبی در کوه های چهل قز به همراه ۲۰ کیلومتر شبکه آبیاری اصلی و ۱۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی فرعی وظیفه آبیاری تحت فشار فضای سبز قیامدشت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به صنعتی بودن منطقه قیامدشت و عبور جاده ترانزیتی امام رضا (ع) از کنار این شهر، یادآور شد: ایجاد و توسعه فضای سبز در جهت تلطیف هوا و مقابله با آلودگی هوا یکی از مطالبات به حق مردم و اولویت های اصلی شهرداری است.

قیامدشت مرکز بخش خاوران و شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری در استان تهران است.

براساس سرشماری سال ٩٥، جمعیت شهر قیام دشت ٣٦ هزار ٤٤٦ نفر است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه