مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

باید بپذیریم در انتخاب‌های مختلف خطا کردیم

امام جمعه شهرری گفت : انتخاب فردی تأثیر گذار که گره گشا باشد و تصمیم سازی کند بسیار با اهمیت است، اگر در انتخابات حضور مؤثر پیدا کنیم و با بصیرت اصلح را انتخاب کنیم خطاها اتفاق نمی‌افتد، اگر چه باید بپذیریم که در بعضی از انتخاب‌هایمان اشتباه کرده ایم.

حجت الاسلام سیدعلی شاه چراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلّی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: ماه رجب دارای فضائل بسیاری است و باید از این ماه بهترین بهره برداری را که طلب استغفار است داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب محرومان و مستضعفان بود، گفت: ۴۲سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نتوانستیم وضعیت اقتصادی محرومان را آن طور که باید، بهبود بخشیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان تصریح کرد: شعار و وعده تأثیر ندارد، اگر تحریم‌ها برداشته شد ایران در جلسات مذاکره شرکت خواهد کرد در غیر اینصورت دشمن بداند سخن قطعی نظام جمهوری اسلامی سخن رهبر معظم انقلاب است که فرمودند؛ عمل دربرابر عمل، یعنی اگر عمل کردند ما هم عمل می‌کنیم.

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: شرکت حداکثری مردم در انتخابات مایه اعتبار، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی است لذا باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی‌ها می‌گویند نیاز به شرکت حداکثری مردم نیست و فقط تعدادی شرکت کنند و به کاندیدای ما رأی بدهند کافی است اما باید بدانیم این سخن فرد انقلابی نیست و با این سخنان نمی‌توان در خط امام(ره)، انقلاب و رهبری حرکت کرد.

امام جمعه شهرری در ادامه با تأکید بر انتخاب اصلح عنوان کرد: باید بپذیریم در انتخاب‌های مختلفی که داشتیم خطا کردیم، بعضی ها را نباید انتخاب می‌کردیم لذا اگر انتخاب درست داشته باشیم خطاها اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام شاهچراغی اضافه کرد: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورا و غیره توسط رأی مردم انتخاب می‌شوند که این همان مردم سالاری دینی این است اما نباید تحت تاثیر شعارها هرکسی را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با بصیرت و آگاهی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در انتخابات‌های گذشته طرفداران بعضی از کاندیداها برای اعلام حمایت رقاصی می‌کردند که اینگونه حرکت‌ها در شأن انقلاب نیست، اگر خطا کنیم دودش به چشم خودمان خواهد رفت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه