مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ببینید |صحبت های عضو شورای شهر تهران در خصوص شهرستان ری

عضو شورای شهر تهران گفت: از آنجایی که در گذشته کوهپایه‌های توچال را به تصویب رسانده ایم تا شهرداری ملزم به پیگیری شود و آن را به عنوان میراث طبیعی به ثبت برساند برای کوه بی بی شهربانو هم همین کار را به عنوان یک طرح پیشنهاد کردیم تا شهرداری پیگیری کند تا از طریق میراث فرهنگی به ثبت ملی برسد.

0 1,377

زهرا صدراعظم نوری درباره ثبت میراث طبیعی کوه بی بی شهربانو گفت: حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های طبیعی شهر از جمله مواردی است که شورای شهر همیشه روی آن تاکید داشته است و این موارد باید مورد صیانت و حفاظت قرار بگیرد. کوهپایه‌ها، تپه‌ها، کوهستان‌ها و روددره‌ها جزو سرمایه‌های شهر هستند و ما شاهد هستیم که بعضا این‌ها مورد تعرض قرار می‌گیرند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برخی موارد شاهدیم که این منابع طبیعی در حریم قرار می‌گیرند و آنطور که باید حفاظت نمی شوند. اما اگر الزامی ایجاد شود که این‌ها به ثبت ملی برسند آن ثبت باعث می‌شود تا امکان ساخت و ساز و تعرض به این‌ها ایجاد نشود در نتیجه حفاظت لازم از این سرمایه‌ها انجام می‌گیرد.
وی افزود: از آنجایی که در گذشته کوهپایه‌های توچال را به تصویب رسانده ایم تا شهرداری ملزم به پیگیری شود و آن را به عنوان میراث طبیعی به ثبت برساند برای کوه بی بی شهربانو هم همین کار را به عنوان یک طرح پیشنهاد کردیم تا شهرداری پیگیری کند تا از طریق میراث فرهنگی به ثبت ملی برسد.
نوری گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلات ما در شهرستان ری این است که این شهرستان با وجود اینکه بسیار با سابقه، قدیمی، تاریخی و میراثی است و با وجود حرم حضرت عبدالعظیم، خیلی از اوقات مورد بی مهری قرار می‌گیرد و با مجوز‌هایی که داده می‌شود این سرمایه در شهر مورد آسیب و تعرض قرار می‌گیرد.
وی افزود: ایجاد معادن مختلف شن و ماسه در شهرستان ری که مجوز‌های آن توسط وزارت صمت انجام می‌گیرد از لحاظ مسائل محیط زیستی بسیار منفی و تمام سرمایه‌های خاک و آن منطقه را تهی می‌کند و از بین می‌برد؛ بنابراین باید دقت لازم در این موارد انجام بگیرد.
نوری گفت: نظارت بر ساخت و ساز هم در محدوده طرح تفصیلی شهر تهران بر عهده شهرداری است. اما خارج از محدوده در حیطه اختیارات شهرداری تهران نیست و فرمانداری‌ها باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند و اجازه ساخت و ساز ندهند و توسعه بی رویه در شهرستان‌ها را ندهند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه