مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسیر دسترسی ویژه شهروندان به بی بی شهربانو مهیا می شود

فرهاد افشار از احداث مسیر دسترسی ویژه به بقعه بی بی شهربانو در این منطقه خبر داد و اعلام کرد: به منظور رفاه حال شهروندان مسیر تردد خودرو و پیاده رو برای این بنای تاریخی احداث شده‌است.

فرهاد افشار روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: به منظور دسترسی و تردد شهروندان به بقعه بی بی شهربانو به عنوان یکی از بناهای تاریخی و گردشگری مهم شهرری و استان تهران که در دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو واقع شده است عملیات عمرانی این مسیر و بهسازی فضای سبز آن انجام شد.

وی افزود: عملیات عمرانی مسیر دسترسی شهروندان از جاده امین آباد به طول ۶۵۰ متر و مساحت ۶ هزار و ۵۰۰متر مربع با اجرای زیرسازی و آسفالت انجام شده و در دو طرف این مسیر نیز عملیات پیاده روسازی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال احداث است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو و جذب گردشگر، عملیات احداث دو بوستان در ضلع غرب و شرق این مسیر نیز اجرایی خواهد شد.
افشار به اهمیت توسعه فضاهای سبز شهری به عنوان یکی از معیارهای توسعه پایدار شهری، خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسیر، فضای سبز به مساحت یکهزار متر مربع با کاشت گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با آب و هوا و اقلیم منطقه از جمله زیتون تلخ و پامپاس گراس اجرا شده است.

شهردار ری با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری از اولویت های مدیریت شهری این منطقه است یادآور شد: در راستای توسعه فضاهای سبز بزرگراهی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای سبز شهری با کاشت گونه های گیاهی مقاوم با اقلیم شهر تهران از جمله زیتون تلخ، یاس شیروانی و سرو در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) اجرا شده است.

آرامگاه بی بی شهربانو در شمال امین آباد در دامنه جنوبی کوهی معروف به همین نام بر فراز صخره ای کوهستانی با گنبد مینایی که با دیوار سنگی بسیار قدیمی محصور است.این بنا را مردم آرامگاه بی بی شهر بانو دختر یزد گرد سوم و همسر امام حسین (ع) و مادر امام چهارم شیعیان می دانند.این کوه نماد تمدنی هشت هزار ساله شهرستان ری محسوب می‌شود، ‌در این‌کوه بقعه بی بی شهربانو دختر یزدگرد ساسانی و همسر امام حسین (ع) با توجه به مشخص نشدن شجره نامه مدفون است که بسیاری از شیعیان اقلیت های مذهبی از ایران، پاکستان، هند، بنگلادش و اروپا در این محل حضور می یابند.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه