مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تخلف شهرداری حسن آباد و پرداخت خسارت از جیب مردم

تعدادی از مالکان باغچه‌های تخریب شده در روستای ابراهیم آباد بخش فشافویه از شهرداری حسن آباد شکایت کرده و مدعی شده‌اند که کارمند مسؤول نظارت بر ساخت وساز شهرداری ابتدا جلوی روند کار را گرفته سپس از ما عوارض ساخت و ساز دریافت کرده و اجازه ادامه ساخت را داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،دو هفته پیش جهاد سازندگی ۶۵ ساخت‌وساز غیرمجاز را در روستای ابراهیم آباد بخش فشافویه در مساحتی حدود ۱۰.۵ هکتار تخریب کرد.

اما تعدادی از مالکان باغچه‌های تخریب شده از شهرداری حسن آباد شکایت کرده و مدعی شده‌اند که کارمند مسؤول نظارت بر ساخت وساز شهرداری ابتدا جلوی روند کار را گرفته و سپس از ما عوارض ساخت و ساز دریافت کرده و اجازه ادامه ساخت را داده است.

جهادکشاورزی: شهرداری حق صدور مجوز ندارد

جبرائیل برادری رئیس ‌اداره ‌‌‌‌جهاد کشاورزی شهرستان ری  در مورد نحوه برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های‌ غیرمجاز در منطقه حسن‌آباد‌ فشافویه اظهار‌ کرد: در ابتدا با اخطار تخریب به مالک این ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطلاع رسانی‌ شده و حتی روی دیوار ساختمان‌های مذکور با اسپری علامت گذاری می‌شود.

وی تشریح کرد: با اصرار به ادامه ساخت و ساز پس از اخذ دستور قضایی و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، حکم  اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در پاسخ به سوألی در مورد جریمه‌ و‌ حبس در نظر گرفته شده برای متخلفان تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل‌ یافته برای دادرسی به محاکم محترم قضایی ارسال می‌شود ‌و هر ‌تصمیمی که توسط قاضی گرفته شود قابلیت اجرا دارد.

برادری در خصوص ادعای مالکان باغچه‌ها مبنی بر داشتن مجوز ساخت‌وساز بیان کرد: اسنادی که مالکان به آن اشاره می‌کنند عوارض ساخت‌وسازی است که شهرداری حسن آباد از مالکان باغچه‌ها دریافت کرده؛ شهرداری هیچ مبنای قانونی برای ارائه مجوز ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی ندارد و صدور مجوز تنها توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود که شهرداری می‌تواند عوارض این ساخت‌وساز را دریافت کند.

شهرداری با کارمند متخلف برخورد می‌کند/ خسارت از جیب بیت المال پرداخت می‌شود

محمد قدس محلاتی شهردارحسن آباد  اظهار کرد: ما از شاکیان تقاضا کردیم مدارک خود مبنی بر این که پولی واریز کردند به شهرداری بیاورند، و طبق قانون از سوی ما هیچ مجوزی مبنی بر پروانه ساخت یا جواز برای حصار کشی نمی‌تواند صادر شود.

وی گفت: قطعا شهرداری با کارمند متخلف برخورد می‌کند و این کارمند باید جوابگوی تخلف خود باشد.

وی افزود: در بحث پرداخت خسارت به مالکان اول باید رأی دادگاه صادر شود و اگر رأی دادگاه به نفع مالکان بود شهرداری اجازه دارد از بیت المال این خسارت را پرداخت کند.

شهردار حسن آباد ادامه داد: مالکان با وجود این که می‌دانستند قرار نیست مجوزی برای آن‌ها صادر شود پول واریز کردند، اگر بعد از بررسی‌های ما موردی مشخص شود ما اعلام می‌کنیم، خود فرماندار و بخشدار پیگیری موضوع هستند.

بله به همین راحتی از جیب مردم خرج میکنند !!
به زودی به موضوعاتی از این قبیل اتفاقات که منجر به خسارت های میلیاردی به بیت المال می شود می پردازیم .از این دسته اتفاقات در شهرستان ری کم نیست .با ما همراه باشید

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.