مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سه طرح فرامنطقه‌ای فضای شهری ری را متحول می کند

شهردار شهرری اعلام کرد: در راستای برنامه تهران ۱۴۰۰ سه طرح فرامنطقه ای طراحی شده است که به نوعی فضای شهری این منطقه را متفاوت خواهد کرد.

فرهاد افشار روز شنبه به خبرنگاران گفت: پیاده راه میدان مدرس نخستین طرحی است در در راستای برنامه تهران ۱۴۰۰ در شهر ری اجرا خواهد شد و بر اساس آن میدان ساعی را از قسمت غربی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به صورت پیاده به صحن های غربی این حرم متصل می کند.

وی اظهار داشت: طرح دوم شامل تعریف میدانگاه جدید در ضلع شمال شرقی حرم است که به عنوان فضای شهری به خصوص با توجه اتصالی که پیاده راه حرم به قسمت دارد تاثیر گذاری خاصی خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: سومین طرحی که براساس این برنامه تعریف شده است شامل محوطه سازی با روی ری و چشمه علی است که محوطه پیرامونی هفت و نیم هکتاری این ۲ فضا را به عنوان تفرجگاه تاریخی مهیای حضور افراد و ایجاد نوعی نشاط و سرزندگی در ری می کند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران اضافه کرد: تاریخ شهرری موضوعی بسیار با اهمیت است که باید این گذشته برجسته شود، به گونه که افزون بر ارتقای هویت تاریخی با این ابزار و طرح ها افتصاد ری را نیز متحول کنیم.

افشار ادامه داد: به تبع این اتفاق باید فضایی که در چشم انداز تهران ۱۴۰۰ برای شهرری هست بتواند قسمتی از حس تعلق و نشاط و شادابی مورد نظر را مهیا کند.

در برنامه شهری بر توسعه محله محوری تهران شامل ۱۳۵۰ محله، گذر از برنامه ریزی کالبدی به برنامه ریزی چند وجهی، گذر از اقتصاد ساخت و ساز به اقتصاد دانش بنیان، واگذاری تصدی گری ها، شفاف سازی و همچنین تسهیل فعالیت بخش خصوصی تاکید شده است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه