مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یادمان «رازی» در آستان امام‌زاده شعیب فیروزآباد نصب می‌شود

بخشدار قلعه‌نو گفت: یادمان «زکریا رازی» در آستان مقدس امام‌زاده شعیب فیروزآباد در شهرستان ری نصب می‌شود.

علیرضا صادقی بخشدار قلعه‌نو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: باتوجه به اسناد و مدارک تاریخی که وجود دارد و تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص شد که محل دفن «محمد بن زکریای رازی» دانشمند بزرگ ایران و جهان در محوطه امام‌زاده شعیب فیروزآباد واقع در بخش قلعه‌نو شهرستان ری است.

وی گفت: محل دقیق قبر معلوم نیست اما طبق مطالعات کتابخانه‌ای مشخص شده که «زکریا رازی» در محدوده آستان امام‌زاده شعیب دفن شده است.

بخشدار قلعه‌نو بیان کرد: «رازی» به عنوان یک شخصیت بزرگ علمی و جهانی، جزو ریشه، تاریخ و فرهنگ ری است لذا تصمیم گرفتیم یک بنای یادمان زیبا برای بزرگداشت شخصیت این دانشمند برجسته در محل آستان مقدس امام زاده شعیب نصب کنیم.

صادقی با بیان اینکه طی چند روز آینده برنامه‌ریزی برای این کار انجام خواهد شد، تصریح کرد: فراخوان طراحی یادمان زکریا رازی را به دانشکده‌های معماری کشور اعلام خواهیم کرد تا اثر فاخری برای این فیلسوف بزرگ طراحی و در این محوطه نصب شود.

وی تأکید کرد: این اقدام می‌تواند برگ زرینی در موضوع گردشگری شهرستان باشد و مانند شهرهای طوس، نیشابور، شیراز و همدان علاقه‌مندان به گردشگران تاریخی را جذب کند.

بخشدار قلعه‌نو در پایان خاطرنشان کرد: مطرح شدن محل دفن حکیم فاخر «زکریا رازی» فرصت خوبی است تا برای توسعه توریست و گردشگر از این موضوع استفاده کنیم چرا که این اقدام باعث رونق روستای فیروزآباد، بخش قلعه‌نو و حتی شهرستان ری خواهد بود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.