مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مجموعه شعر «بر بال ققنوس» منتشر شد

مجموعه شعر شعرای حوزه دفاع مقدس با عنوان «بر بال ققنوس» به اهتمام «رحیم زریان» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «بر بال ققنوس» اشعار ده ها شاعر دفاع مقدس از جمله: سید حسن حسینی، نصرالله مردانی، حمید سبزواری، یوسفعلی میرشکاک، قیصر امین پور، محمدرضا عبدالملکیان، حسین اسرافیلی، سید محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار)، عباس کی‌منش (مشفق کاشانی)، علی موسوی گرمارودی، سلمان هراتی، ساعد باقری، علیرضا قزوه، قادر طهماسبی (فرید)، رضا اسماعیلی، سید ضیاءالدین شفیعی و ذکریا اخلاقی را در خود جای داده است.

کتاب بر بال ققنوس، با پیش درآمد سلسله یادداشت هایی در سه فصل یا سه خوان به رشته تحریر درآمده است. مؤلف با استقبال از ابوالقاسم فردوسی حکیم طوس و بزرگرترین شاعر حماسه سرای ایران که در داستان های شاهنامه «هفت خوان» را نقل می کند، سه خوان را از فردوسی طوسی وام می گیرد و شاعران حوزه دفاع مقدس را در آن خوان ها تقسیم بندی می کند.

«خوان اول» به پیشگامان شعر دفاع مقدس اختصاص دارد که با آغار جنگ و نخستین روز آن به سرودن اشعار حماسی پرداختند و این روند را تا پایان دفاع مقدس ادامه دادند.

«خوان دوم» نیز به طلایه داران شعر معاصر و دفاع مقدس، شاعران نام آشنای معاصری که با کاروان شعر دفاع مقدس همدل و همراه شدند.

«خوان سوم» نیز، شورآفرینان شعر دفاع مقدس هستند که از سال 1361 به قافله شعر دفاع مقدس پیوستند.

«رحیم زریان» معتقد است، 142 شاعر در قافله و کاروان شعر دفاع مقدس نقش پر رنگ تری داشتند که اشعارشان در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.

«بربال ققنوس» با شمارگان 1000 جلد در 689 صفحه در قطع وزیری از سوی انتشارات «صریر» وابسته به اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران در دی ماه 1399 انتشار یافت.

از «رحیم زریان» شاعر پیشکسوت کشور، بیش از 20 مجموعه شعر از جمله «آخرین غزل» (دفتر اول و دفتر دوم)، مجموعه‌های آواز رود (دفتر غزل)، گلونی (دفتر دو بیتی)، شاخه آفتاب (مجموعه شعر دفاع مقدس)، درصلاة باران (مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلان و منتخب کتاب سال)، آبی تراز آسمان (مجموعه شعر میرزا کوچک‌خان و نهضت جنگل از شاعران معاصر)، شیوه شقایق‌ها (مجموعه شعر شاعران امروز شهرری)، کوچه‌های مهتاب (مجموعه شعر)، اقامه عشق (گزیده اشعار)، «بیدل تر از مجنون» و «خنیاگر خزر» منتشر شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه