مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا در مراکز تحت نظر بهزیستی ری توزیع شد

سرپرست بهزیستی شهرستان ری از توزیع ۳ هزار و ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا در مراکز تحت نظر و حضور به موقع دانشگاه علوم پزشکی کشور و کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان جهت ممانعت از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 محمدرضا خدابخشی سرپرست بهزیستی شهرستان ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بهزیستی شهرستان ری به یک مرکز دولتی شیرخوارگاه به نام حضرت رقیه (س) و 195 کودک که فرآیند زندگی‌شان با خدمت‌رسانی بهزیستی سپری می‌شود و همچنین 242 نفر فرزندان امداد بگیر که از مرکز رفته‌اند خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرزندخواندگی افزود: بهزیستی مرجع صدور مجوز فرزندخواندگی است و ثبت درخواست تنها از طریق سامانه انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون 160 درخواست پذیرش فرزند ثبت شده که تاکنون 91 فرزند به خانواده‌هایی که تأییدیه کمیسیون شهرستانی و استانی را داشتند تحویل داده شده است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه کودکان بی‌سرپرست یک‌ بار بی‌سرپرستی را تجربه کردند و باید با ریزبینی و دقت آینده آن‌ها تضمین شود در ادامه گفت: سوءپیشینه، عدم استفاده از مواد مخدر، راستی آزمایی توان مالی و مشاوره‌های حرفه‌ای از ملزومات شناسایی و تأیید خانواده‌ها برای تحویل گرفتن فرزند است.

خدا بخشی تأکید کرد: تا 6 ماه پس از واگذاری فرزند از سوی معاونت اجتماعی و مددکاری اداره بهزیستی بازرسی صورت می‌گیرد و روابط خانواده و فرزند را تحت نظر است و در ادامه نیز ارتباط کمتر می‌شود ولی هیچ‌ وقت قطع نمی‌شود و حوزه تخصصی اجتماعی بهزیستی همیشه پیگیر فرزندخوانده‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه 917 نفر از مددجویان مراکز نگهداری تحت پوشش اداره بهزیستی ری تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند ابراز داشت: 854 نفر از مددجویان مبتلا به کرونا در یک سال گذشته بهبود یافته‌اند که میزان حدودی بهبودیافتگان به طور تقریبی 91 درصد است.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه 706 مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک و 211 نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده‌اند تأکید کرد: از این تعداد 643 نفر در آسایشگاه خیریه کهریزک و 211 نفر در آسایشگاه سرای احسان به کرونا مبتلا شده بودند و بهبود یافتند و همچنین 416 نفر از پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک و 47 پرسنل سرای احسان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا به این ویروس مبتلا شدند.

 خدابخشی با بیان اینکه حضور به موقع تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور و کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان مانع از شیوع ویروس کرونا در این مراکز شده خاطرنشان کرد: 3 هزار و 200 واحد واکسن آنفلوانزا از زمان آغاز فصل سرد سال در مراکز تحت نظر بهزیستی این شهرستان توزیع شده است.

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.