مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ناظران افتخاری بر بازار شهرری نظارت می‌کنند

سمینار توجیهی ناظران افتخاری با هدف کنترل بازار، افرایش آگاهی عمومی و گامی برای افزایش نظارت مردم بر بازار در شهرستان ری برگزار شد.

ییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان ری روز چهارشنبه در این باره گفت: در این سمینار مباحثی با موضوعات آشنایی با قوانین و نقش تعزیرات، آشنایی با اصناف، آشنایی با وظایف اماکن و همچنین ماهیت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه تعامل با دیگر سازمانهای همجوار توسط اساتید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای افزایش کارایی این نهاد مردمی از بین علاقمندان به همکاری به عنوان ناظر افتخاری ثبت نام و اولین سمینار آموزش توجیهی با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، اداره صمت، اتاق اصناف، اداره نظارت براماکن و کانون بسیج حقوقدانان استان تهران در سرای محله دولت آباد با حضور ۵۰ نفر از داوطلبان برگزار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به پهنه جغرافیایی شهرستان ری و کمبود نیرو در ادارات مربوطه، استقبال خوبی برای افزایش نظارت بر بازار از سوی نمایندگان ادارات صورت گرفت.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان ری یادآور شد: برای حاضران در این سمینار گواهینامه دوره صادر و به عنوان ناظران نامحسوس افتخاری، در حوزه های تولیدی، توزیعی و خدماتی بکارگیری خواهند شد.

کیهانیان بابیان اینکه همچنانکه مقام معظم رهبری فرمودند که بهتربن راه برای کمک دولت و ملت نظارت مردمی است، اظهار امیدواری کرد: با این حرکت خداپسندانه خدمتی برای کنترل بازار و افرایش آگاهی عمومی مردم انجام شود.

به گفته وی، مسئول نظارت و بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری، مسئول بازرسی اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستانهای استان تهران، نماینده اتاق اصناف، قائم مقام نظارت براماکن و همچنین رییس اتحادیه لوازم صوتی ،تصویری از سخنرانان این سمینار بودند.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک نهاد مردمی است که با نظارت اداره صمت شهرستان در بین ثبت نام کنندگان در سامانه این انجمن از طریق برگزاری انتخابات تشکیل می شود و رییس این انجمن یکی از اعضای اصلی کمیسیون نظارت بر اصناف و همچنین شورای تنظیم بازار شهرستان است.

شهرستان ری به عنوان یکی ار مناطق تاثیرگذار در استان از جنبه های انبارداری ، تولید و ارائه خدمات توزیعی است که با ساماندهی و ساختارمند کردن آنها ضمن تاثیر در شهرستان در کل استان نیز اثر خواهد گذاشت.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.