مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پروژه های عمرانی شهرداری باقرشهر با حضور استاندار تهران افتتاح شد

صبح امروز سه شنبه 14 بهمن ماه ، پروژه های عمرانی شهرداری باقرشهر با حضور محسنی بندپی استاندار تهران و معاونین وی افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در آیین بهره بردای از طرح های عمرانی شهرستان ری که در شهرداری باقر شهر برگزار شد، اظهار داشت: در بحث تعهد اشتغال شهرستان ری جلوتر از نرخ استان تهران حرکت کرده است که باید همه ابعاد توسعه ای را با هم در نظر بگیریم تا بتوانیم شرایط زیست برای شهروندان خوب این شهرستان را فراهم کنیم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره بسیار پرمحتوایی داشته اند که کشور اقتصاد قوی داشته باشد، برهمین اساس عدم سلطه پذیری کشور در بالندگی اقتصاد در تولید، حفظ اشتغال و اشتغال جدید یک نکته کلیدی و آن جهش تولیدی که شعار محوری سال ۹۹ بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی بود ولی واقعیت این است که از بدو پیروزی آن ابعاد مختلف توسعه، عمران و آبادانی سرزمین پهناور ایران را که می نگریم اقدامات همه جانبه ای در کشور صورت گرفته و رشدی که ما در علم، تحقیق، پژوهش و فناوری داریم واقعا زبانزد است.

بندپی با اشاره به ضرورت در نظرگیری شاخص های زیست محیطی تاکید کرد: در کلانشهر تهران به عنوان یک موقعیت جغرافیایی تمام تلاش ما این است که عوامل خطر را شناسایی، مدیریت و کنترل کنیم.
استاندار تهران اضافه کرد: وقتی می خواهیم عوامل خطر را مشخص و پیش بینی کنیم حتما باید سنجش و آمادگی داشته باشیم،  این ذرات معلق ۲ و نیم میکرونی که می شناسیم از کجا منشعب می شود؟

وی افزود: پس باید به ابزار علم، شناسایی به موقع و دقیق آلاینده ها نسبت به آن دستگاه هایی که سنجش و هم کاهش این آلاینده ها را می توانند برای ما فراهم کنند این کار را انجام دهیم که یکی از طرح هایی که امروز در باقر شهر افتتاح می شود، سنجش آلایندگی است و قدردان این پروژه هم هستیم.

محسنی بندپی ادامه داد: کشوری داریم که باوجود همه نعمت های خدادادی در معرض مشکلات، بحران ها و آسیب ها قرار دارد؛  در همین بحران کرونا جزو ۱۰ کشوری هستیم که توانستیم کنترل کنیم و ادامه این مدیریت همکاری همگان را می طلبد.
تیم مسئول خاطرنشان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی یک نقطه علمی خاصی را فراروی مدیریت این بیماری قرار داد،  شناسایی، درمان قرنطینه و رسیدگی در این طرح وجود دارد، نگاه ما به زلزله نیز باید همین طور باشد. اصلا باید از پایه بناهای ایمنی بسازیم.

وی تاکید کرد: امروز در شهرستان ری، پروژه فرهنگی را افتتاح می کنیم که بسیار مهم است و اصلا اساس این انقلاب فرهنگی بوده است و در کنار این توجه جامع و علمی به همه ابعاد توسعه ای داشتیم.
استاندار تهران اظهار امیدواری کرد؛ با وفاق و همدلی که از مسئولان شهرستان ری شاهد هستیم از فرصتی که برای خدمتگزاری بی منت به مردمان ولایت مدار این منطقه برایشان پیش آمده استفاده کنند.
این مسئول یادآور شد: در شهرستان ری ۲۴۳ طرح با ۲ هزار ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزیی برای یکهزار و ۸۹۳ نفر به بهره برداری می‌رسد.

ایستگاه پایش بر خط آلاینده های هوا

ایستگاه پایش بر خط آلاینده های هوای محیطی و هواشناسی باقرشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان  با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولین در محل شهرداری باقرشهر به بهره برداری رسید.

بوستان شهدای نفت بهران

افتتاح و بهره برداری از بوستان شهدای نفت بهران به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و با اعتبار سه میلیارد تومان هزینه عمرانی و ۱۵۹ میلیارد تومان تخصیص زمین،  سایت اسکان اضطراری باقرشهر به مساحت ۴۱ هزار متر مربع و دارای ۲۸۰ سکوی اسکان و با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان،  کتابخانه و دارالقرآن عطر فاطمی به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع و با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و افتتاح مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در باقرشهر از دیگر طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

باقرشهر با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای حاشیه ای کلان شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.