مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ادامه مهربانی و کمک‌های مؤمنانه در کهریزک/ اهدای ۷۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند

به‌مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز دهه فجر، دومین مرحله پویش مهربانی در بخش کهریزک با اهدای ۷۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد.

جشن چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بخش کهریزک مزیّن به جوشش مهربانی در قالب ”پویش مهربانی» شد تا دانش آموزان نیازمند که آینده این مرز و بوم با دستان و افکار آن‌ها و در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کند، امیدوار شوند و با تلاش و پشتکار برای آبادانی این سرزمین بکوشند.

به همّت خیران و پیگیری مسؤولان بخش کهریزک در شرایط شیوع ویروس کرونا و نیازمندی دانش‌آموزان به تبلت و گوشی هوشمند برای فراگیری علم و دانش در بستر شبکه شاد و فضای مجازی، تاکنون بیش از ۱۴۰ تبلت در دو مرحله و در هر مرحله حدود ۷۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهداء شد.

دومین مرحله از این پویش مهربانی به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز دهه فجر، در قالب اهدای ۷۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند بخش کهریزک با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، امین بابایی بخشدار کهریزک و سایر مسؤولان در بخشداری کهریزک برگزار شد.

در این مراسم به منظور حفظ شأنیت خانواده‌ها، دانش‌آموزان نیازمند حضور نداشتند و این برنامه با حضور مدیران و اهدای تبلت به مدیران مدارس برگزار شد تا در ادامه این تبلت‌ها توسط مدیران در اختیار والدین دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

کشور ما در سخت‌ترین شرایط کمک و همدلی را فراموش نکرد

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اجرای چندین مرحله رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: در کشور ما در سخت‌ترین دوران برای مبارزه با ویروس کرونا، برنامه‌های کمک مؤمنانه، تهیه تبلت برای دانش‌آموزان، تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در خانه‌ها، مساجد و پایگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از خیران نیکوکار و مسؤولان کهریزک که این اقدام پسندیده را برپا کرده‌اند، گفت: دشمنان به اصطلاح متمدن در فرودگاه‌ها تجهیزات پزشکی را می‌دزدند و با جسارت به این کارشان اعتراف می‌کنند.

 

دهه فجر طلیعه حمایت از نیازمندان است/  جمع‌آوری ۵۰۰ میلیون برای خرید تبلت

امین بابایی بخشدار کهریزک در دومین مرحله پویش مهربانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان اظهار کرد: در راستای نوع‌دوستی و حمایت از نیازمندان در معیت ائمه جمعه، پویش میز مهربانی در بخش کهریزک شکل گرفت تا نشان دهیم اگر کرونا تریبون های نماز جمعه را تعطیل کرده اما ارزش‌های انسانی را به شیوه‌های مختلف پایدار نگه می‌داریم.

وی گفت: مجموعه سپاه در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از خانواده نیازمندان نیز نقش پررنگی را در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و اخلاق‌مداری اجرایی کردند و همواره در مسیر خدمت‌رسانی فعال هستند.

بخشدار کهریزک بیان کرد: در امتداد مسیر خدمت با توجه به عدم بهره‌مندی برخی از دانش‌آموزان کهریزکی از امکاناتی هم‌چون تبلت با توجه به وضعیت شیوع کرونا و الزامات تحصیل در فضای مجازی، خیزش منطقه‌ای در بخش کهریزک در قالب پویش میز مهربانی و در قالب نشست با خیران، دهیاران، شهرداران و دیگر مسؤولان برگزار شد که مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

بابایی سپس عنوان کرد: در مرحله اول تعداد ۷۰ تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و مرحله دوم نیز امروز و در آستانه دهه فجر با اهداء ۷۰ تبلت دیگر این حرکت مؤمنانه و انسان دوستانه ادامه پیدا کرد و به منظور رعایت شأنیت خانواده های نیازمند از مدیران مدارس دعوت شده تا تبلت‌ها به دست آن‌ها به دانش‌آموزان که آینده‎‌سازان کشور هستند تحویل داده شود.

کمک به دانش‌آموزان نیازمند مصداق جهاد در راه خدا است

حجت الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه بخش کهریزک با اشاره به اهمیت استمرار اقدامات انسان دوستانه اظهار کرد: در بین بندگان خدا کسانی هستند که برای برآوردن نیازهای مردم تلاش می‌کنند و مدیران و خیران مصداق این افراد هستند.

وی گفت: کسانی که به دنبال برآوردن نیازهای مردم هستند در روز قیامت نگرانی ندارند و ایمن هستند، در این راستا کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز مصداق جهاد در راه خدا است و اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک تصریح کرد: اقدامات ارزشمندی در بخش کهریزک به همت خیران و مسؤولان برای خدمت به نیازمندان در حال انجام است که اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند به عنوان آینده‌سازان کشور در رأس این اقدامات قرار دارد.

حجت الاسلام استیری در ادامه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا است، ضمن اینکه باید ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را به نسل جدید منتقل کرد که در این راستا بهره‌گیری از فضای مجازی برای تبیین و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

تلاش برای بازنماندن حتی یک دانش‌آموز از تحصیل

رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک با اشاره به لزوم اشتغال تمامی دانش آموزان در فرایند تحصیل، از استمرار پویش «میز مهربانی» در بخش کهریزک خبر داد.

محمدرضا افضلی‌نیا رئیس آموزش و پرورش کهریزک ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و همدلی و همراهی خیران و نیکوکاران با آموزش و پرورش اظهار کرد: در شرایطی که امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا وضعیت خاصی برای امر آموزش به وجود آمده است، دانش‌آموزان نیازمند گوشی هوشمند و تبلت هستند و متأسفانه تعدادی از دانش‌آموزان به این امکانات دسترسی ندارند.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت بالای گوشی هوشمند و تبلت، خرید این دستگاه‌ها برای فراگیری آموزش مجازی برای برخی خانواده‌ها دشوار بود که با این حرکت گوشه‌ای از مشکلات دانش‌آموزان نیازمند برطرف شد.

رئیس آموزش و پرورش کهریزک با اشاره به اهدای بیش از ۱۴۰ تبلت در دو مرحله به دانش آموزان نیازمند افزود: در زمینه آموزش مجازی و تهیه ملزومات برای دانش آموزان بی‌بضاعت همچنان نیاز به همدلی و نگاه خیران و مسؤولان برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در بخش کهریزک داریم.

افضلی‌نیا سپس عنوان کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش بخش کهریزک از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون معطوف به بازنماندن حتی یک دانش‌آموز از درس و همچنین تولید محتواهای آموزشی کیفی است، ضمن اینکه در بخش زیرساخت‌های آموزشی هم نیاز به توجه خاص مسؤولان و خیران نیک اندیش داریم.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.