مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

وبینار علمی ملی شیخ بهایی برگزار می شود

دوازدهمین سمینار تخصصی شیخ بهایی به همت مرکز نجوم آستان حضرت عبدالعظیم شهر ری به مدت سه روز به صورت وبینار برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان تهران، مهدی دانشیار مسئول  پژوهش مرکز نجوم آستان حرم حضرت عبدالعظیم شهر ری از برگزاری کنفراس و وبینار ملی شیخ بهایی همزمان با دهه فجر خبر داد.

وی تشریح کرد: شیخ بهایی ریاضیدان، فیزیکدان، منجم، مهندس معمار، فیلسوف و عارف برجسته ایران است. مرکز نجوم هر ساله به رسم بزرگداشت ایشان همایشی علمی برگزار مینماید، این کنفرانس دوازدهمین سمینار تخصصی مرکز نجوم است و قرار است امسال جایزه ویژه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم (ع) به حجت الاسلام نجف رئیس رصدخانه امیر المونین قم تقدیم گردد.

دانشیار ادامه داد: کتاب حدیقه الهلالیه شیخ بهایی که شرح رویت هلال امام سجاد و ترجمه خانم لاله اسلامی راد است در این کنفرانس رونمایی و عرضه می شود. همچنین هرساله مجموعه مقالات تخصصی علمی پژوهشی توسط پژوهشگران و محققان حوزه نجوم به این سمینار ارائه میشود.

وی گفت: این سمینار با سرفصل های شیخ بهایی دانشمند تمارعصار، شیخ بهایی مفسر قرآن کریم، پژوهشی در کتاب تشریح الافلاک، پژوهش هایی در اسطرلاب، پژوهشی در خلاصه الحساب، ابتکار مهندسی شیخ بهایی، جامع شناسی عصر صفوی و رساله حدیقه الهلالیه می باشد.

علاقمندان برای شرکت در این سمینار تخصصی که به مدت سه روز 13 الی 15 بهمن ماه از ساعت15 تا 17:30 به صورت وبینار در آدرس wm.abdulazim.com/nojom برگزار میشود، شرکت نمایند./انتهای پیام

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه