مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۲۷ مورد پایش زیست محیطی از واحدهای صنعتی جنوب تهران انجام شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری از تشدید نظارت بر واحدهای صنعتی در ایام آلودگی هوا خبر داد و گفت: ۶۲۷ پایش زیست محیطی از واحدهای صنعتی جنوب تهران انجام شد.

زهره عبادتی  اظهار داشت: بازرسان اداره محیط زیست علاوه بر پایش لحظه ای خروجی دودکش های واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس روزانه چندین نوبت عملکرد این واحدها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته ۳۵ اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای تولید بتن، گچ، ریخته گری، معادن شن و ماسه صادر شده است، افزود: سه کارخانه تولید بتن به دلیل فعالیت در روزهای آلوده هوا پلمب شدند.

عبادتی یادآور شد: واحدهای تولیدی موجود در شهرک و ناحیه های صنعتی نیز به صورت جداگانه مورد پایش زیست محیطی قرار گرفته اند تا شاهد حداقل آلودگی هوا در جنوب تهران باشیم.

این مسئول با بیان اینکه آلودگی و وارونگی هوا در ایام سرد سال موجب مشکلات فروانی برای شهروندان می شود، ابراز کرد: هم اکنون به دلیل تامین نشدن گاز و عدم استفاده از مازوت نیروگاه شهرری کاملا تعطیل و کارخانه سیمان تهران فقط با یک واحد فعالیت می کند.

عبادتی خاطرنشان کرد: خروجی دودکش های صنایع نفتی جنوب تهران نیز به صورت لحظه ای پایش می شود و در صورت بروز هرگونه آلودگی با این واحدها برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و زیست‌مولکول‌ها وارد اتمسفر کرهٔ زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن به محدوده مضر برای انسان رسیده‌است که می‌تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان باشد. آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها در انسان یا گرمایش کرهٔ زمین گردد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.