مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همزمان با دهه فجر ۲۴۳ طرح در شهرستان ری به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ۲۴۳ طرح عمرانی، صنعتی، زیرساختی و شهری با اعتبار ۲ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در بخش های مختلف این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین توکلی کجانی عصر روز شنبه در نشست خبری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۵۰ درصد اعتبارات طرح های قابل بهره برداری طی دهه فجر از محل بخش خصوص تامین شده است که نشان دهنده علاقه تولید کنندگان به سرمایه گذاری در شهرستان ری است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید نقش قابل ملاحظه ای در کاهش آمار بیکاری دارد، بیان داشت: طبق آمار سامانه رصد اداره کار شهرستان ری تاکنون ۱۲۶ درصد تحقق اشتغال در شهرستان ری انجام شده است.

توکلی یادآور شد: بهره برداری از کارخانه تولید ام دی اف در زمینی به مساحت پنج و نیم هکتار و کارخانه تولید ایمپلنت دندان با سرمایه گذاری بسیار بالا در شهرک صنعتی شمس آباد از جمله این طرح های صنعتی می باشد که توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدکنندگان و صنعت گران اولین نقطه ای که برای سرمایه گذاری در استان تهران انتخاب می کنند، شهرستان ری است، گفت: به همین دلیل عمده ترین شهرک های صنعتی و صنفی در حوزه سرزمینی ری جانمایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری سایر دستگاه ها زمینه حضور مسئولان اول کشوری را برای شرکت در جلسات ستاد تسهیل این شهرستان ایجاد کرده است که این کار موجب کاهش چشمگیر مشکلات تولید کنندگان شده است.

توکلی با تاکید براینکه طی دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیار شهرستان ری توزیع شده است، افزود: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی تحریم سه برابر سال های گذشته طرح زیرساختی و شهری در ری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: مالیات ارزش افزوده و عوارضی که مردم می دهند زیر نظر شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هایی که نمایندگان مردم در پارلمان شهری و روستایی براساس نیاز منطقه اعلام کرده اند هزینه می شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۱۰ طرح زیرساخت شهری و روستایی طی دهه فجر در شهرستان ری به بهره برداری می رسد، بیان داشت: شهرداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر دستگاه های در جهت کاهش مشکلات زیرساختی مردم در حوزه های آب، برق، گاز، راه و سایر موارد داشته اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: جاده های روستایی که روزگاری ۵۰۰ نفر جمعیت داشته اند ولی امروز جمعیت آن به ۱۱ هزار نفر رسیده و در کنار مرکز شهرستان قرار دارد باید به روز رسانی شود که در این حوزه چهار جاده در اولویت بوده که عملیات ۲ مورد آن آغاز و مابقی نیز در حال مطالعه است.

توکلی با اشاره به توسعه زیرساخت شهرستان ری طی دولت دکتر روحانی، اظهارداشت: هم اکنون ۷۵ درصد آب آشامیدنی مرکز شهرستان ری از آب های سطحی تامین می شود، سختی و نیترات آب در شهرری هیچ مشکلی ندارد و در روستاهای بخش مرکزی و کهریزک، قلعه نو و خاوران اقداماتی خوبی در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای کلرزنی و تصفیه آب روستایی شهرستان هزینه شد تا تصفیه آب از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود.

وی ادامه داد: طرح خط انتقال آب آشامیدنی از رینگ تهران به بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه نیز طی ۲ هفته گذشته به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ شده است و به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح نیز خواهیم بود.

توکلی با بیان اینکه بخش صنعت شهرستان ری به ویژه شهرک صنعتی شمس آباد نیاز شدیدی به آب صنعتی دارد، اضافه کرد: طرح انتقال آب از کانال محمدیه با همکاری آستان و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در حال اجرا است و به زودی در این زمینه نیز مشکلات صنعتگران حل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت ۳۲۰ تخت خواب با بهترین کیفیت ساخت پس از ۱۲ سال عملیات عمرانی در روزهای اخیر به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی اضافه کرد: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و در حال حاضر تخت ها نیز چیده شده است ولی برای تامین تجهیزات آن ۴۰۰ میلیارد تومان نیز نیاز است که وزارت بهداشت به دنبال تامین آن است.

وی یادآور شد: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی دارای ۱۰ اتاق عمل به روز است که می تواند بخش عمده ای از نیاز مردم جنوب تهران را تامین کند.

فرماندارری ادامه داد: ساختمان قدیمی بیمارستان فیروزآباد نیز پس از تکمیل ساختمان جدید به یک دانشکده داندانپزشکی مدرن تبدیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری است در حال اجرا می باشد، افزود: کارهای عمرانی بخش جدید اورژانس این بیمارستان با ظرفیت ۵۰ تخت خواب و ساختمان کلینیک تخصصی آن نیز تکمیل شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

۲ هزار و ۲۰۰ انبار شهرستان ری در سامانه جامع ثبت شده است

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین انبارهای کشور و سردخانه های استان تهران در شهرستان ری مستقر هستند، افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و به صورت متناوت کالاهای درون آن توسط بازرسان رصد می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: ثبت انبارها در سامانه جامعه انبارهای و استقرار پلیس امنیت اقتصادی نقش بسیار زیادی در کشف کالاهای قاچاق، احتکار، کم فروشی و سایر جرایم اقتصادی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سند توسعه شهرستان ری، عنوان داشت: برای اولین بار سند توسعه شهرستان ری برگرفته از سند توسعه استان تهران توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تصویب شد، این سند به عنوان یک نقشه راه به تصویب رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: شهرستان ری از دیرباز ظرفیت مذهبی داشته است و این سابقه باعث شده تا نگاه خیرین در ساخت مرکز آموزشی نگاه ویژه ای باشد و عمده خیران در این شهرستان برنامه ریزی می کنند، بیش از هفت واحد آموزشی توسط خیرین در حال ساخت است.

این مسئول با اشاره به نگاه ورزشی در ری، گفت: دنبال افزایش سرانه های ورزشی در شهرستان ری و دنبال این هستیم که پیشران توسعه ای برنامه ریزان را محقق کنیم.

توکلی کجانی با اشاره به اقدامات زیربنایی در حوزه روستایی نیز عنوان کرد: شهرهای حسن آباد، قیامدشت و قلعه نو و کهریزک به شهرستان اضافه شده است و دنبال افزایش ۲ شهر دیگر هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: در حوزه سرانه فضای شهر در کل شهرستان اتفاقات خوبی افتاده است، باید اقدامات واحدهای تولیدی را با مصوبات سازمات محیط زیست سازگار کنیم، باید رصد آنلاین داشته باشیم و مطالعات و کارها و برنامه ریزی در حوزه زیست محیطی در شهرستان ری در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دولت الکترونیک شهرستان ری یادآور شد: اداره برق و دادگاه  بخش قلعه نو، اداره ثبت خاوران نهایی شده است، بنیاد شهید قیامدشت نیز در حال مستقل شدن است، اداره راه و شهرسازی شهرستان ری هم مستقل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.