مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عقیم‌سازی و کنترل یا آزادسازی؛ جمعیت سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: در شرکت ساماندهی شهرداری چند واحد برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه شهرری (مرکز دفن زباله) فعال است و یک مرکز هم در منطقه ۱۳ به این منظور راه‌اندازی می‌شود. کارهای عقیم‌سازی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب هم در این مراکز انجام می‌شود.

عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب یکی از اقدامات مناسب برای کنترل جمعیت این حیوان محسوب می‌شود. البته در شهر تهران این سگ‌ها به مراکز خاص هدایت می‌شوند تا روند مهار آنها انجام شود.

فاطمه برنا، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درباره آخرین اقدامات برای عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب گفت: این اقدام جزو دستورالعمل‌ها برای مهار و مدیریت حیوانات موذی و سگ‌های بدون صاحب انجام می‌شود.

او افزود: عقیم‌سازی سگ‌ها بر اساس دستورالعمل‌ها برعهده شهرداری تهران قرار گرفته است. در تهران هم شرکت ساماندهی به این اقدام می‌پردازد. قاعدتا میزان عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد هم از سوی شهرداری به فرمانداری و استانداری ارائه می‌شود.

برنا تاکید کرد: در شرکت ساماندهی شهرداری چند واحد برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه، شهرری (مرکز دفن زباله) فعال است و یک مرکز هم در منطقه ۱۳ به این منظور راه‌اندازی می‌شود. کارهای عقیم‌سازی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب هم در این مراکز انجام می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درباره روند نظارت بر عقیم‌سازی سگ‌ها تاکید کرد: اقدامات در راستای عقیم‌سازی برعهده سازمان محیط‌زیست نیست، بلکه دامپزشکی در این باره فعالیت می‌کند.

برنا درباره تبعات عقیم‌سازی سگ‌ها گفت: در محیط‌های شهری ناگزیر به این اقدام هستیم. البته  برای سگ‌هایی با نژاد خاص این اقدام انجام می‌شود. در  مراکز نگهداری سگ‌ها نژادها خوب را جداسازی می‌کنند. در این مراکز برخی از این سگ‌ها به فروش می‌رسد یا به سازمان‌ها واگذار می‌شود. یا به سرپرستی گرفته می شوند.

مردم به سگ‌های ولگرد غذا ندهند/ احتمال ابتلا به بیماریهای پوستی در صورت تماس با این حیوان ها

او درباره بیماری مشترک بین انسان و حیوان ادامه داد: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان فراوان است. بسیاری از بیماری‌های پوستی بر اثر تماس با حیوان ایجاد می‌شود. البته در برخی مناطق شیوع برخی بیماری ها وجود دارد. این مسئله به‌دلیل زباله و غذادهی از سوی شهروندان اتفاق می افتند. البته به کررات تاکید شده حدالامکان از این موضوع پرهیز شود در این شرایط وقتی حیوان برخی از محل‌ها و مناطق را محیطی برای تامین غذا بداند، طبیعتا بیش از پیش به این مناطق مراجعه می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: در برخی از مناطق جمع‌آوری زباله انجام نمی‌شود . این مناطق مستعد تجمع سگ‌های بدون صاحب هستند.

برنا درباره نگهداری سگ‌ها افزود: بعد از انجام عقیم‌سازی سگ‌ها در مناطق رها می‌شوند. عقیم‌سازی فقط شامل کنترل نژاد خاصی از سگ‌ها می‌شود. بی‌شک سگ‌های کنترل کننده چرخه محیطی و زیستی برخی برخی مناطق هستند. قاعدتا نمی‌توان تمامی سگ‌ها را جمع‌آوری کرد و حضور آنها برای طبیعت لازم است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در خصوص اتفاقاتی که برای سگ ها بروز می‌دهد گفت: در محیط‌های شهری شاهد این هستیم که سگ‌ها با خودروها تصادف می‌کنند و اتفاقات ناخوش آیند فراوان برای آنان رخ می‌دهد.

محل‌های نگهداری سگ‌های بدون صاحب باید محیط‌های غیرشهری باشد!!!!!

 

او با بیان اینکه مردم در پارک‌ها از روی ترحم به سگ‌ها غذا می‌دهند، افزود: همین مسئله باعث حضور آنها در محیط‌های شهری می‌شود. در حالی که شهرها محیط مناسب برای نگهداری سگ‌ها نیستند و  باید در محل‌هایی به دور از محیط شهری نگهداری شوند.

نگهداری و عقیم سازی در آرادکوه تنها یک ادعایی بیش نیست

ادعا رئيس سازمان محیط زیست شهرداری تهران در حالی مطرح می شود که در سال های گذشته شهرستان ری بلاخص شهرهای فشافویه و کهریزک محلی برای آزادسازی سگ های ولگردی شده است که شهرداری تهران از سطح شهر جمع آوری می کند و مدیریت شهری این شهرها را با معظل بزرگی روبرو کرده است .امیدواریم هر چه زودتر ری از شهر تهران جدا  و مستقل شود یا حداقل مسولان شهرستان ری اجازه ندهند ری زباله دان شهر تهران شود .
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه