مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶ ماه حبس تعزیری برای متصدیان ۱۳ سنگشویی لباس در شهرری

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: متصدیان ۱۳ واحد سنگشویی لباس به دلیل نصب نکردن سامانه تصفیه فاضلاب و بی‌توجهی به اخطاریه‌های زیست محیطی در بخش قلعه نو این شهرستان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: متصدیان این واحدهای سنگشویی لباس اگر تا ۲ سال آینده نسبت به نصب تصفیه خانه اقدام نکنند به جرم تهدید علیه سلامت عمومی، رهاسازی فاضلاب خام در کانال آب کشاورزی و آلودگی منابع آب به ۶ ماه حبس محکوم خواهند شد.

مسئول اداره محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت : فاضلاب این واحدهای سنگشویی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فرایند رنگ برداری از لباس‌ها چهار برابر حد مجاز آلودگی زیست محیطی ایجاد می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر فاضلاب واحدهای سنگشویی به صورت خام وارد منابع آبی منطقه می شود، خاطرنشان کرد: فاضلاب خام این واحدها می تواند با ورود به مزارع باعث آلودگی محصولات کشاورزی و در نهایت آلودگی مواد غذایی تولید شده در این بخش شود.

عبادتی اضافه کرد: صاحبان واحدهای سنگشویی لباس باید بدانند که موادی که برای کمرنگ کردن رنگ لباس‌های جین استفاده می کنند به شدت شیمیایی و موجب آلودگی آب و خاک می شود از همین جهت باید سریعا نسبت به ایجاد تصفیه خانه استاندارد اقدامات لازم را انجام دهند.

فعالیت 45 واحد سنگشویی در عشق آباد

هم اکنون ۴۵ واحد سنگشویی مجاز در شهرک صنفی و صنعتی عشق آباد مشغول به کار هستند که این واحدها طی چند ماه گذشته با ایجاد تصفیه خانه استاندارد موجب جلوگیری از آلودگی محیط زیست و ۴۵ واحد دیگر نیز در این شهرک به دلیل رها سازی فاضلاب خام و آلودگی محیط زیست به دادگاه معرفی شدند.

شهرک صنفی و صنعتی عشق آباد با مساحت ۵۰ هکتار در ۹ کیلومتری بخش قلعه نو شهرستان ری واقع شده است، این شهرک دارای ۱۸۰ واحد کارگاهی که در حال حاضر ۱۴۰ واحد آن فعال است.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۶۵ هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده کشاورزی بخصوص در تولید گندم و جو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.