مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: با تبدیل قلعه‌گبری به مجموعه گردشگری شهرستان ری موافقت شد

فرماندار ویژه شهرستان ری، از موافقت مسئولان مربوطه با اساسنامه قلعه گبری به عنوان مجموعه گردشگری و موزه برای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشبنه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، یکصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی فرهنگی این آستان به ریاست آیت الله محمدی ری شهری و با حضور اعضا برگزار شد که بررسی ابعاد مختلف طرح تبدیل قلعه گبری به مجموعه گردشگری و اجرای طرح ارتقای برنامه های فرهنگی آستان مقدس از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

قلعه گبری در جنوب شرقی شهرری در شهرک علائین و محلی به همین نام واقع شده و قدمت آن به ۲ هزار سال پیش می‌رسد، این قلعه در مساحتی حدود سه هزار متر مربع در دوره ساسانیان ساخته شده که در اسفند سال ۷۶ با شماره ثبت ۱۹۸۲ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است.

تبدیل قلعه گبری به موزه و کانون معرفی مشاهیر

حسین توکلی کحانی در این جلسه پیرامون مباحث جلسه گذشته شورای عالی فرهنگی آستان مقدس با موضوع تبدیل قلعه گبری به موزه و کانون معرفی مشاهیر توضیحاتی ارائه و در این رابطه با توجه به جلسات برگزار شده، از موافقت کلی مسئولان ذیربط با اساسنامه قلعه گبری به عنوان مجموعه گردشگری و موزه برای شهرستان ری خبر داد.

آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در خصوص مصوبات گذشته بر توجه هرچه بیشتر در برنامه های آستان مقدس به وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج)، بویژه در برنامه های مختلف فرهنگی این بارگاه ملکوتی تأکید کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس و دبیر شورا، پیرو طرح معرفی مشاهیر مدفون در آستان مقدس اظهار داشت: پیشنهادات متعددی در این خصوص در جلسه کارگروه ارائه شد که یکی از آن ها تدوین کتابی برای معرفی این بزرگان است تا در آینده این اثر به عنوان منبع و مأخذ تهیه فیلم، مستند و گزارش از زندگی مشاهیر، مورد استفاده قرار گیرد.

عباس سلیمی افزود: در سال های گذشته بروشوری با محوریت معرفی مشاهیر مدفون در آستان مقدس حاوی تصاویر و زندگی نامه مختصری از این بزرگان تهیه و تولید شده که این آمادگی وجود دارد تا کتاب پیشنهادی مشاهیر نیز با همین روش در این اداره کل تهیه و تدوین شود.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص موضوع تکمیل طرح ارتقاء برنامه های فرهنگی، گفت: این طرح بر دو مبنای تأکید مقام معظم رهبری و همچنین تأکید تولیت آستان مقدس مبنی بر اینکه آستان ها باید قطب فرهنگی کشور باشند و مبنای دیگر اینکه آستان مقدس به عنوان مکان زیارتی، مربوط به حوزه فرهنگ است؛ تهیه و ارائه شده است.

در پایان این جلسه مدیرکل منابع انسانی آستان مقدس به ارائه گزارشی در خصوص طرح “بینش مطهر” ویژه خدمتگزاران آستان مقدس با محوریت سلسله آثار شهید استاد مطهری، پرداخت و هدف از برگزاری این طرح را افزایش و ارتقاء فرهنگ مطالعه در میان خدمتگزاران توصیف کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.