مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نود و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

نود و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هماهنگی برنامه های ایام الله دهه فجر در فرمانداری ری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، بخشداران و سایر مسئولین برگزار شد، گزارشی از روند تشکیل شورای توسعه قرآنی شهرستان ری ارائه شد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ما وظیفه داریم سبک زندگی فاطمی را تبیین و ترویج کنیم.

وی تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اتفاق خوبی برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی دانست و افزود: شهرستان ری ظرفیت بالایی در حوزه آموزش و ترویج قرآن دارد و تاکنون موفقیت های خوبی نیز حاصل شده است و انتظار می رود تا تمامی دستگاه های مرتبط همکاری های خود را حفظ و گسترش دهند.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست اظهار داشت: اکنون امور قرآنی شهرستان ری از یک مرکز پیگیری می شود و دستگاه های فرهنگی و قرآنی نیز از موازی کاری پرهیز کرده و به هم افزایی تبدیل شده است و از ظرفیت دهیاری ها برای اجرای برنامه های قرآنی در روستاها نیز بهره گیری خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: روزشمار افتتاحیه پروژه ها تهیه و تلاش می شود در این سال پایانی دولت، کارهای نیمه تمام به سرانجام برسد.

وی امید آفرینی در بین مردم و ارائه دستاوردهای دولت را خواست نظام اسلامی دانست و یادآور شد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات بی نظیری در تمامی حوزه ها انجام شده و این دستاوردها باید با کمک رسانه ها برای مردم تبیین شود.

عباس سلیمی رئیس شورای توسعه قرآنی شهرستان ری و  معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) نیز از مشارکت سازنده دستگاه ها در تشکیل شورای توسعه قرآنی تشکر کرد و افزود: اولین دوره کلاس های آموزشی در دهه فجر امسال برگزار می شود و اکنون نیز از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ و آموزش قرآن در حال استفاده هستیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کمیته های مختلف شورای توسعه فرهنگ قرآنی، از دهیاران خواست که به عنوان رابطان این شورا در روستاها، فعالیت داشته باشند تا بهره مندی از ظرفیت های قرآنی برای تمامی ساکنان شهرستان ری فراهم شود.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ  ارشاد اسلامی شهرستان ری و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز گزارشی از مصوبات صورت گرفته این شورا ارائه داد و از پیگیری پیشهاد شهرداری منطقه 20 در خصوص طرح فرهنگی «قبله تهران» و تعیین «روز ری» در جلسات آتی شورا خبر داد.

درادامه در خصوص اجرای برنامه های گرامی داشت ایام الله دهه فجر در شهرستان ری، بحث و بررسی شد.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.