مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار: پرداخت زکات در شهرستان ری نسبت به سال گذشته ۲ برابر شد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به افزایش ۲ برابری پرداخت زکات در سالجاری نسبت به سال گذشته این شهرستان، ضرورت دارد ضمن تشویق پرداخت کنندگان زکات به نحو شایسته از آنان قدردانی شود.

حسین توکلی کجانی روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ری اظهار داشت: در اولین جلسه شورای زکات سال ۹۹ که به صورت استانی در شهرستان ری و با حضور استاندار تهران برگزار شد، ترویج اهمیت پرداخت زکات در دستور کار قرار گرفت و میزان پرداخت زکات در شهرستان نشان می دهد باوجود شیوع کرونا، دستگاه های اجرایی شهرستان با هم افزایی و همکاری کشاورزان اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده اند.
وی با شاره به ضرورت افزایش تبلیغات در امور دینی خاطرنشان کرد: شهرستان ری دارای بافتی مذهبی و تاریخی است و همواره مردم این شهرستان برای امورات دینی و مذهبی اهمیت ویژه ای قائل هستند همانگونه که در همین ایام و در مراسم سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های اثرگذاری را اجرا کرد.
این مسئول اضافه کرد: در مرکز شهرستان و بخش های تابعه بایستی به نحوی برنامه ریزی شود که ترویج اهمیت پرداخت زکات به صورت مطلوب انجام و زکات جمع آوری شده در همان بخش و منطقه هزینه و خدمات ناشی از محل منابع زکات به مردم اطلاع رسانی شود.

مسئول شورای زکات شهرستان ری گفت: در ۹ ماهه سال جاری در شهرستان ری مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان زکات فطریه، ۱۸۴ میلیون تومان زکات واجب و ۵۸۲ میلیون تومان زکات مستحب و جمع درآمد زکات شهرستان یک میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

جت‌الاسلام محمد باقری اظهار داشت: شهرستان ری دارای ۱۰۳ روستا است که از این تعداد ۶۵ روستا مشمول پرداخت زکات غلات و ۱۱ روستا پرداخت کننده زکات واجب هستند.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان، دامداران و مودیان زکات در شهرستان ری نسبت به پرداخت زکات اهتمام ویژه دارند و زکات را معمولا به همسایه و آشنایان و یا دفاتر مراجع و معتمدین شهرستان پرداخت می کنند.
مسئول شورای زکات شهرستان ری اضافه کرد: دبیرخانه شورای زکات عهده دار تجمیع و فرهنگ سازی برای پرداخت زکات است.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه