مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سردار رحیمی : ۲۰هزار معتاد در تهران هیچ سرپناهی ندارند

سردار رحیمی در مراسم کلنگ زنی خانه مهر شهرستان ری در گفتگو با خبرنگاران از بی سرپناهی 20 هزار معتاد در تهران خبر داد و جمع آوری و بازپروری آنها را وظیفه بهزیستی و شهرداری تهران دانست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری،سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز دوشنبه در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی سروش در شهرستان ری با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم و شهروندان عبادت است، اظهار کرد: پلیس، مسؤول ارتقاء و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهادهای جامعه مسؤولیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بازپروری سروش گفت: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش‌های انجام گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت اعتباد دوباره است تلاش شد با تغییر در رویکردها و شیوه بازپروری علاوه بر سم‌زدایی، شرایط برای بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده و بازار کار نیز فراهم شود.

سردار رحیمی ادامه داد:  در حال حاضر ۴۰۰ هزار معتاد فقط در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار معتاد متجاهر هستند که فاقد هرگونه سرپناه و تقریباً همه آن‌ها طرد شده از خانواده هستند.

وی ابراز کرد: نیروی انتظامی مأموریتی به عنوان بازپروری و جمع‌آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسؤولیت شهرداری و بهزیستی است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود به این حوزه ورود پیدا کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اهمیت برقراری امنیت به ویژه در کلانشهر تهران و مشقت‌های آن بیان کرد: پلیس هرجا که موضوعی تحت عنوان آسیب اجتماعی وجود داشته باشد با رویکرد اجتماعی و ایجابی پلیس که دارای سبقه است ورود پیدا می‌کند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه