مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کلنگ بی مهری بر قلب شهرستان ری

معضلات ری تمامی ندارد ساخت خانه مهر ،نجات معتادان یک کار مقدس و از ضروریات جامعه امروز ما است اما در ری چرا؟؟ یادمان نرفته در اوایل دوران کرونا چطور معتادان متجاهر در میادین شهرهای کهریزک باقرشهر و…. رها سازی شدند .اکنون کلنگ خانه مهر در شهرستان ری بر زمین زده شد .در ادامه یادداشت علی اشرف خانلری از خبرنگاران شهرستان ری را در این زمینه میخوانید

۲۷ تير ماه سال 97 در حالی کلنگ احداث ساختمان شماره 2 مرکز شفق برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر در کهریزک بر زمین زده شد، که مراتب اعتراض خود را به دکتر هدایت الله جمالی پور فرماندار وقت شهرستان ری اعلام کردم و گفتم: شما چند ماه قبل تاکید داشتید که مجوز احداث هیچ مرکز نگهداری معتادی در این منطقه صادرنخواهد شد، اما دکتر جمالی پور اعلام کرد ما دستور احداث مرکز پذیرش معتادان ماده 16 را صادر کردیم و برای ماده 15 منعی وجود ندارد.

متاسفانه در دوره مدیریت دکتر اسماعیلی هم اجحاف زیادی در حق مردم ری صورت گرفت از جمله تایید انتقال مرکز زباله های بیمارستانی به هوشنگ آباد و…

و اما…. آقای داريوش بيات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به بنده به شدت از اجرای این پروژه دفاع کرد و گفت: دو مرکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر در استان  تهران وجود دارد، افزود: یکی از این دو مرکز با نام شفق و با ظرفیت ۴۰۰نفر در شهرستان ری از سراسر استان تهران پذیرش دارد و با بهره برداری از مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر شماره 2 شفق با ظرفیت ۳۰۰ نفر ظرفیت اقامتی در این مرکز  به ۷۰۰ نفر خواهد رسید. او افزود: عملیات عمرانی فاز دوم مرکز شفق با ظرفیت 300 نفر و با مساحت 6 هزار متر مربع آغاز شده و ساخت این مرکز در راستای خدمت به خانواده ها است. اما نگارنده اعلام کردم که این لطف را در حق شهروندان میدان تجریش، زعفرانیه، قیطریه، نیاوران و شمال و مرکز شهر تهران مبذول فرمائید؛ اگر می خواهید خدمت کنید، ورزشگاه بسازید، استخر بسازید تا جوانان و کودکان داخل جوی شن نکنند، سینما بسازید تا جوانان مجبور نشوند کیلومترها و ساعت وقت بگذارند تا به مرکز پایتخت بروند…. اغلب معتادان از مراکز فرار کرده و برای تهیه هزینه سفر و خوراک خود، در بین راه اقدام به سرقت از ساکنان مسیر عبور می کنند و مشکلات زیادی برای مردم این منطقه بوجود آورده اند که بارها گزارش آن منتشر شده است.

اما در این میان یکی از معاونان مدیرکل ابتدا امر فرمودند که دستگاه ضبط صوت را خاموش کنم؛ پس از اینکه مطمئن شد ضبط صوت خبرنگاری خاموش است، با لحنی گزنده و کنایه آلود گفت: رگ گردنت را برای اختلاس های میلیاردی کلفت کن! نه برای ما که می خواهیم برای رفاه خانواده های درگیر اعتیاد خدمت کنیم. در پاسخ به این مدیر گفتم: ما این لطف را نمی خواهیم؛ لطف خود را بر سر شهروندان شمال شهر و در کوچه های محل زندگی مسئولان خرج کنید! البته اگربه شما اجازه دادند که در مسند قدرت بمانید.

همچنین؛ اگر می خواهید لطف کنید، فقط یکی از پروژه های: مرکز تخصصی مغز را که در منطقه 22 ساخته شده، دریاچه شهدای خلیج فارس را که درمدت کوتاهی در این منطقه ساخته شده، آبشار کوهستان با چندین هزار هکتار که در دامنه ارتفاعات شمال غرب تهران در شهرک شهید باقری ساخته شده، پل فلزی طبیعت که با صرف صدها هزار تن آهن که پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می کند و فقط برای تفریح بر روی بزرگراه مدرس ساخته شده و صدها پروژه تفریحی، گردشی، علمی، ورزشی و… را  در شهرری اجرا کنید.

این درحالی است که پروژه پل غیر همسطح باقرشهر در منطقه بهشت زهرا(س) سالهاست به صورت لاک پشتی اجرا  می شود و گاهی مدتها راکد می ماند. شهربازی که بارها فرمانداران دوره های گذشته وعده ساخت آن را داده اند در حد وعده باقی مانده است، منطقه ویژه اقتصادی شهرری، ورزشگاه 15 هزار نفری کهریزک، روشنایی جاده ها و کمربندی ها، تخلیه نخاله ها در حاشیه جاده ها، شهرک ها و روستاهای شهرری، پل غیرهمسطح سه راه غنی آباد، تعریض کمربندی خاوران به ورامین، فاز دوم پل سه راه تقی آباد و صدها پروژه که نیمه کاره و نا تمام مانده اجرا کنید؛ هر وقت اینها انجام شد به جای یک مرکز، دهها مرکز ترک اعتیاد در شهرری احداث کنید.

افتتاح کمپ نگهداری معتادان سروش در کهریزک  

اردیبهشت سال 98 نیز کمپ سروش برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر با ظرفیت ۲ هزار نفر در کهریزک افتتاح شد که قرار بود پذیرش ۵ هزار نفر را داشته باشد . اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، سازمان زندان‌ها، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، دستگاه قضایی و… در تلاش بودند تا ساماندهی معتادان متجاهر محقق شود. از روزی که قرار شد مرکزی در این محل راه اندازی شود تا روز افتتاح آن حدود۳ ماه طول کشید.

پذیرش معتادان در شهرری از سراسر کشور

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ نیز در مراسم افتتاح مرکز بازپروری معتادان متجاهر «سروش» گفت: ۵۴۰ نفر از افراد حاضر در این مرکز سابقه ترک اعتیاد دارند که ۴۸۰ نفر از آنان ساکن استان تهران و ۱۲۰ نفر نیز ساکن سایر استان‌های کشور هستند.

احداث خانه های مهر در کهریزک

علی رغم تمام مشکلات مطرح شده، ظهر روز دوشنبه 22 دی ماه آئین کلنگ زنی احداث خانه های مهر مرکز نگهداری معتادان متجاهر مهر سروش در کهریزک با حضور سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشدار کهریزک و سایر مسئولان برگزار شد.

حکایت همچنان باقیست…

علی اشرف خانلری

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.