مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازداشت ۱۸ نفر از دام‌فروشان غیرمجاز در کهریزک

بخشدار کهریزک گفت: با اجرای ششمین مرحله از طرح مقابله با دام‌فروشان غیرمجاز، در مجموع ۱۸ نفر با حکم قضایی بازداشت شدند.

امین بابایی بخشدار کهریزک روز سه‌شنبه در حاشیه اجرای طرح مقابله با دام‌فروشان غیرمجاز در روستای گلحصار با اشاره به مطالبه مردم در برخورد قاطعانه با معضل دام فروشان غیرمجاز اظهار کرد: در راستای اعمال ماده قانونی ۶۲۸ موضوع تأمین بهداشت عمومی و پیگیری‌های جدی فرماندار ویژه شهرستان ری موضوع مقابله با فعالیت دام‌فروشان غیرمجاز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شامل شبکه بهداشت، دامپزشکی و دستگاه‌های امنیتی و قضائی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی واحدهای عرضه دام زنده گفت: به دلیل ارتباط واحدهای دامپروری با سلامت مردم و تأثیر آن در مسائل اجتماعی و بهداشتی، برنامه‌ریزی مدون و مشخصی در این زمینه انجام گرفته است.

بخشدار کهریزک افزود: در راستای اجرای طرح مقابله با دام‌فروشان غیرمجاز هیچ مرکز دام‌فروشی جمع‌آوری نمی‌شود بلکه دام‌ها در مراکز اصلی از پیش تعیین شده تحت نظارت عوامل بازرسی قرار می‌گیرند که تاکنون نیز برخی واحدها با همکاری مناسب خود با عوامل بازرسی‌ نسبت به انتقال دام‌های خود به دو واحد «آریان تیس» و « سامان گستر» اقدام کرده‌اند.

بابایی تصریح کرد: با وجود تکلیف قانونی واحدهای دام‌فروشی مبنی بر انتقال دام‌های خود به مراکز تعیین شده، متأسفانه برخی افراد از اجرای قانون سر باز زده و موجب برهم زدن نظم و امنیت منطقه شده‌اند که امروز در شمشین مرحله از اجرای طرح با پلمب یک واحد غیرمجاز و بازداشت یک تن با حکم قضایی، مجموع بازداشتی‌ها از ابتدای اجرای این طرح به ۱۸ تن رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه طی بازدید انجام گرفته از این واحد عرضه دام، تعداد ۳ لاشه کامل نیز در شرایط غیربهداشتی کشف که طی حکم قضایی مقرر شد لاشه‌های کشف شده برای تعیین تکلیف و اقدامات قانونی به کشتارگاه تحت نظارت بازرسان انتقال داده شود.

بخشدار کهریزک در پایان خطاب به مالکان واحدهای غیرمجاز عرضه دام زنده خاطرنشان کرد: بازرسان شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و بخشداری کهریزک تا پاکسازی کامل منطقه از واحدهای غیرمجاز عرضه دام پای کار خواهند بود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه