مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

صدور اجازه ساخت و ساز در محله نفرآباد شهرری

محله نفرآباد با وسعتی حدود ۱۳ هکتار در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده و در طول چهارسده تاریخی خود، یک محله مسکونی در مجاورت حرم بوده است.

در جلسه کمیسیون ماده پنج به ریاست شهردار تهران طرح موضعی محله نفرآباد (منطقه ۲۰) در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شهر ری بر اساس الگوی مسکن ایرانی– اسلامی به تصویب رسید.

 جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برگزار شد.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در مورد مصوبات جلسه گفت: در هفدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج بررسی طرح موضعی محله نفرآباد در دستور کار قرار گرفت و پس از توضیحات مشاور و تأیید کارگروه فنی این کمیسیون، با پروژه برنامه ریزی، طراحی شهری و طرح معماری برآمده از الگوی مسکن ایرانی – اسلامی در این محله موافقت شد.
وی در خصوص این طرح افزود: محله نفرآباد با وسعتی حدود ۱۳ هکتار در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده و در طول چهارسده تاریخی خود، یک محله مسکونی در مجاورت حرم بوده است.

اشرافی ادامه داد: این محله بیش از دو دهه با شرایط خاصی روبرو بوده است؛ به طوری که در مقطعی، کاربری این محله به شکل باغ آرامگاه شده بود، که این خود باعث توقف جریان سکونت و زندگی در این محله شده بود.

رییس کمیسیون ماده پنج گفت: با توجه به مطالعات ارائه شده با پیوند هویت ۴۰۰ ساله تاریخی این محله با الگوی سکونت پایدار، در افق طرح، محله نفرآباد به محله ای سرزنده و مشارکت پذیر تبدیل خواهد شد.

اشراقی افزود: بر این اساس قرار شد سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تعریف سازمان اجرایی و بهره گیری از مشارکت حداکثری مردم، زمینه اجرای مطلوب طرح را فراهم نماید و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در بازنگری طرح تفصیلی محدوده حــــرم مشابه همین رویکرد را سرلوحه کار خویش قرار دهد .

وی گفت: در ادامه این جلسه دستورالعمل پیشنهادی چگونگی برخورداری املاک خاص از تراکم مجاز ساختمانی مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت و با پیشنهاد کارگروه فنی در خصوص مواردی که از لحاظ اصول فنی امکان احداث بنا در سطح اشغال مجاز فراهم نباشد، با کاهش سطح اشغال و رعایت سقف تراکم ساختمانی و در حداکثر یک طبقه مازاد موافقت شد؛ همچنین بنا شد در خصوص اراضی و املاک با مساحت حداقل هزار مربع اقدام مشابه صورت گیرد و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دستورالعمل لازم را به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.