مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تاکید مدیر کل میراث فرهنگی استان بر حفظ حریم چشمه علی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران بر لزوم حفظ حریم چشمه‌علی، تسریع روند ایجاد پایگاه ری‌شناسی و توسعه زیرساخت‌های اقامتی در شهرستان ری تاکید کرد و گفت: این اقدام با همکاری نماینده شهرری در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

پرهام جانفشان در دیدار با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن گزارش جامع از اقدامات صورت گرفته در مرمت نقش برجسته و طرح حفاظتی تپه چشمه‌علی به مشکلات و موانع این محوطه تاریخی شامل تملک و آزادسازی ساخت و سازها اشاره کرد.

وی افزود: در عرصه و حریم چشمه‌علی و همچنین ایجاد پایگاه ری شناسی در محدوده چشمه‌علی مقرر شد موارد مطروحه که مورد خواست دوستداران میراث فرهنگی و مردم شهرری است توسط نماینده شهرستان از دستگاه مرتبط از جمله شهرداری تهران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: اجرای صحیح سند توسعه گردشگری شهرری و همچنین حفظ هویت و آثار تاریخی این شهرستان در محدوده کوه‌های بی‌بی شهربانو از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که با قول مساعد نماینده مردم شهرستان ری مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد.

جانفشان خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری به ویژه در حوزه مراکز اقامتی از جمله اهدافی است که در توسعه گرشگری شهرری مورد توجه و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران قرار دارد.

همچنین علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در این نشست گفت: آثار تاریخی شهرری میراث ارزشمندی است که متعلق به همه مردم ایران بوده و برای حفظ آن به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن خواهیم بود.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد)، امامزادگان مجاور، مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.