مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

واحدهای پالایشگاهی ری مدت ها است که مازوت استفاده نمی کنند

معاون استاندار تهران با اشاره به تعطیلی ۱۰ روزه نیروگاه گازی ری گفت: واحدهای پالایشگاهی ری مدت ها است که مازوت استفاده نمی کنند.

حسین توکلی کجانی عصر یکشنبه در بازدید از نیروگاه گازی ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه گازی ری از پیروزی انقلاب اسلامی در کمک به جبهه و کارهای انقلابی در منطقه همیشه زبانزد بوده و همواره از نیروهایی متخصص و متعهد بهره برده است و امروز در شرایط تحریم‌های ظالمانه، در این نیروگاه اقدامات خوبی در جهت بازسازی و تعمیرات واحدهای تولید برق انجام شده است.

و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: نیروی انسانی نیروگاه گازی ری با نثار چندین شهید والامقام از دیرباز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم بوده و امروز با خودکفایی و بهره گیری از دانش بومی جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: در حوزه سرزمینی ری واحد پالایشگاهی و تولیدی فراوانی فعالیت می‌کنند که عنوان شده برخی از این واحدها سوخت مازوت استفاده می‌کنند که در این راستا رصد روزانه فعالیت واحدهای پالایشگاهی و تولیدی شهرستان ری در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار دارد و مدتهاست که حتی یک لیتر سوخت مازوت در این واحدها استفاده نمی‌شود و نمونه آن نیروگاه گازی ری است که در صورت قطعی گاز از سوخت نفت و گاز استفاده می‌کند و در حال حاضر این نیروگاه به مدت ۱۰ روز است که فعالیتی ندارد.

معاون استاندار تهران عنوان داشت: افزایش جمعیت در اطراف تهران و نزدیک شدن بافت مسکونی به صنایع مشکلاتی را از جمله موضوعات زیست محیطی به همراه داشته است اما تعطیلی این صنایع تنها راهکار نیست بلکه بایستی به نحوی برنامه ریزی شود تا در بلند مدت ضمن جابجایی صنایع آلاینده که امکان آن وجود دارد، زمینه فعالیت واحدهایی که خود را با محیط زیست سازگار می‌کنند در چارچوب معین فراهم شود.

توکلی کجانی بیان داشت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت‌های بسیار خوبی در وزارت نیرو ایجاد شد و در عمده نقاط از جمله شهرستان ری، خطوط آبرسانی و برق توسعه یافت و همچنان این روند ادامه دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه